Jadual kerjaku berubah

Bermula Isnin 10 September lepas, jadual kerjaku berubah dari 12.30 tengahari hingga 6.30 petang kepada 7.30 pagi hingga 2.00 ptg. Susah juga untuk menyesuaikan diri dengan jadual yang baru. Sebelum ini, suasana pagiku agak tenang kerana pada waktu pagi aku hanya akan menyiapkan si Ain dan akan menghantarnya ke tadika pada jam 8.00 pagi. Selepas itu aku akan memasak ( kalau rajin ) dan membuat kerja-kerja rumah. Seterusnya aku mesti berada di tadika Intelek Maryam jam 11.30 untuk menjemput Ain pulang. Biasanya aku akan ke sekolah pada jam 12.00 tengahari.
Hari ini merupakan hari ketiga aku memulakan tugas dengan jadual baru dan para pelajar baru. Jadual baruku?? Empat kelas peperiksaan dan dua kelas ting empat. Fullamak… betul-betul mencabar kerana SPM sudak terlalu hampir. Aku pulak sudah lama meninggalkan silibus SPM. Maka terkial-kiallah aku mencari nota-nota lama, mengingati nama-nama pelajarku yang baru dan menanya sana sini mana-mana yang “terconfuse” / yang kurang pasti. Hehehe …kesiannye aku.

Setakat hari ini si Ainku masih terkawal walaupun acapkali meminta/ menggesa untuk balik awal seperti dulu. Katanya lama sangat duduk di sekolah. Ya jugak, dari pukul 7 lebih hingga pukul 2 lebih. Tak apalah, lama duduk di sekolah, belajar banyak sikit. Mudah-mudahan dia faham.

Selepas waktu kerja, aku akan ambil Ain di Intelek Maryam dan terus balik. Biasanya bila masuk rumah je, Ain akan mengadap TV sambil menghisap susu botol yang amat dirinduinya kerana telah beberapa jam ditinggalkan. Aku pula akan masak nasi dan membuat kerja-kerja rumah yang sebelum ini aku bereskan pada waktu pagi. Pada setiap malam aku akan pastikan Ain dan aku juga tidur awal sebab esok kami terpaksa bangun awal pagi. (Abahnye takpe, dia biasa tidur lewat ).

Ain sedang menikmati susu botol

Walau apa pun, selepas dicampur, ditolak, didarab, aku rasa minggu ni lama sangat la. Kenapa ya?

2 Comments (+add yours?)

  1. iqah
    Oct 15, 2007 @ 07:17:00

    sedak budok tu minum susu.dok tengok karton ko tu

    Reply

  2. zawahil-nor
    Oct 15, 2007 @ 22:23:00

    Ya le tu. karton sokmo

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: