Alahai… Collek

Biasanya setiap kali cuti, keseronokanku mengalahkan budak-budak sekolah. Tapi kali ini dua hari cuti / mc yang diberikan doktor membuatkan aku bosan. Apa taknya, cutiku kali ini tidak memungkinkan aku pergi ke mana-mana. Jauh sekali untuk ke pasaraya atau pasar ramadhan yang sudah tentu amat meriah. Nak tahu kenapa… kakiku sakit, bengkak tanpa diketahui sebabnya. Boleh berjalan tapi sakit dan “kekcok”. Jadi, aku memerap je di rumah.
Pagi tadi, untuk menghilangkan bosan, aku telah memasak satu resepi special… collek. Kami akan makan selepas sembahyang tarawih nanti. Nak tengok? Mesti ada yang terliur… best!!!

9 Comments (+add yours?)

  1. Hilarious
    Sep 21, 2007 @ 06:42:00

    Aloh la, wat terliur ambo jah poso2 nih..

    ustz wak saya nnt saya g umah deh!

    Reply

  2. zawahil-nor
    Sep 21, 2007 @ 12:07:00

    Beres,InsyaAllah

    Reply

  3. TokNabe
    Sep 25, 2007 @ 08:32:00

    ho aloh la…..nitik air liur nengok colek ni. lamo doh rasonya tok jumpo colek2 gini. kalu dok kelate tu ado mace2 la. lebih2 posa ni boleh jumpo colek perut.

    Reply

  4. zawahil-nor
    Sep 26, 2007 @ 08:14:00

    Biasa le, masa posa semua terliur, bila berbuka kenyang ngan air je…

    Reply

  5. Hilarious
    Sep 26, 2007 @ 08:46:00

    jolo2..ambo keno air se jug gak, mepeh slaluh..

    Reply

  6. Abang Long
    Sep 27, 2007 @ 06:22:00

    Erm… apa bahannya ? Kali pertama dengar ni …

    Reply

  7. zawahil-nor
    Sep 27, 2007 @ 07:42:00

    kicap + tomato sos + gula pasir + gula melaka + lada kering(blend) + belacan, masak sampai pekat.Siap.
    Gaul buah-buahan yang rangup dan agak masam,taburkan kacang tanah dan bijan yg tlh digoreng tanpa minyak.

    Reply

  8. zairaza
    Sep 28, 2007 @ 03:32:00

    wowowow…

    apow ni cik su..
    nitik tak2 air liur sy.
    haih. nop balikkkkkk~~~

    bakpow kaki cik su?
    sehat dop?

    Reply

  9. zawahil-nor
    Sep 28, 2007 @ 06:44:00

    Takdak gappo dah.sehak walafiat…

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: