Seronoknya Tinggal Di Kampung

Hari ni first day Cuti Pertengahan Penggal Pertama. Campur Jumaat Sabtu 9 hari jumlahnya. Bestnye…. Walaupun kain kotor berlambak, skrip exam belum bersentuh, tapi hari ni (hari ni je) saya tak nak sentuh benda-benda tu. Dengan sukanya hari ni saya nak buat apa yang saya suka sahaja. Tapi kan, petang ni terpaksa juga buat benda yang saya tak berapa suka. Makan kenduri….
.
Ini benda yang saya suka kongsi bersama anda.
.

Subur menghijau.
Siapa tahu pokok apa? Jirannya tu semua tahukan…
pokok mempelam
( Snap dari beranda )

Ada bunga macam ni…

Buah dari jarak jauh

Dari jarak dekat

Wow…. Besarnya. Belum masak dan masih dalam proses pembesaran.
Dah tahu jawapannya? Buah apa?

Limau kasturi ni nak menyelit jugak .
Maklumlah…tunggu masa nak gugur je tu.

Yang tak sempat dijual masa CNY baru-baru ni. Hehehe

9 Comments (+add yours?)

  1. Jie
    Mar 07, 2008 @ 04:56:00

    erk..kakjie kenal yg pegang buah tu aje…

    itu tangan cikgu!

    Reply

  2. pB
    Mar 07, 2008 @ 05:03:00

    Syok nyor orghe ado lamae nie.

    mache mache buleh tanae …

    Reply

  3. manje
    Mar 07, 2008 @ 05:55:00

    best nye ada pokok buah mcm nih keliling umah… kita pon nak jugak cam nih… tapi ntah bile

    Reply

  4. cikgu panji
    Mar 07, 2008 @ 05:59:00

    K Jie, org tanya buah tu le….hehehe
    Pb,Manje,
    Sebenornye, laman rumah saya ni sekangkang kera je.Kecik bebenor.Kalau pokok ni membesar lagi, harus kena tebang.

    Reply

  5. echah_syed
    Mar 08, 2008 @ 04:27:00

    buah kedondong kan kan.. :p

    best laa..tak sabo nak balik tanam sume ni kat umah sendiri huhuhu **sedeh**

    nak jumpa cikgu bln dec nnt..sudi ker??

    Reply

  6. cikgu panji
    Mar 08, 2008 @ 08:00:00

    Bukan buah kedondong le combi.
    Nak jumpa bulan Dec?? tak cukup laman rumah,padang bola ambo tadahkan.hehehe

    Reply

  7. Jie
    Mar 11, 2008 @ 23:37:00

    oooo cikgu, peksa dah abis
    soalan ni apa jawapnya

    kena bgtau lah cikgu, kot2 ujung tahun nnt keluar lagi soklan ni…

    :p

    Reply

  8. cikgu panji
    Mar 12, 2008 @ 00:37:00

    K Jie, Bila habis tanda skrip, baru cikgu bagi jawapan.Senang nanti nak buat pembetulan.Tunggu le dulu… byk lagi belum siap.

    Reply

  9. Anonymous
    Mar 28, 2008 @ 00:47:00

    Interesting.

    Macam buah Macadamia …..

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: