Sudah masak

Pic dalam n3 lepas . Buah yang belum masak.
Ramai yang tak kenal buah apa.

Baru dipetik.

Rupa isinya. Ada lagi yang tak kenal??
Buah mata kucing (specis Brazil? Betul ke tak wallahu A’lam)
Saiz buahnya berganda-ganda lebih besar dari mata kucing biasa.
Rasanya pun lain sikit. Sedap jugak….

15 Comments (+add yours?)

  1. Jie
    Mar 25, 2008 @ 08:31:00

    uikk..tak pernah tgok lah

    ni bukan mata kucing ni..

    mata rimau gamaknya…:p

    Reply

  2. cikgu panji
    Mar 25, 2008 @ 08:39:00

    Kak Jie, yang biasa kita tengok tu mata anak kucing.Yang ni mata bapak kucing.hehe

    Reply

  3. hafzanlazim
    Mar 25, 2008 @ 16:45:00

    dlm bahasa kelantan buah gapo che Sue??

    Reply

  4. paih
    Mar 25, 2008 @ 18:43:00

    ni mata gergasi ni.. bukan mata kucing..

    Reply

  5. cikgu panji
    Mar 25, 2008 @ 19:54:00

    Jee, ore kelate pun panggil mata kucing jugak.

    Ih, mata gergasi besar sangat.hehe

    Reply

  6. echah_syed
    Mar 26, 2008 @ 00:38:00

    pokok dia renek jer..pokok kawen ker cikgu???

    Reply

  7. arsaili
    Mar 26, 2008 @ 01:57:00

    ni mata burung hantu kot..ahaks

    Reply

  8. pB
    Mar 26, 2008 @ 03:27:00

    mato kuching kor tu??

    hmmm ….

    bakpo kulit dio hija ??

    Reply

  9. cikgu panji
    Mar 26, 2008 @ 07:04:00

    Combi, seorang kawan bagi anak pokok tu.Rasanya tak kawin.

    Reply

  10. cikgu panji
    Mar 26, 2008 @ 07:07:00

    Arsaili,mata burung hantu macam tu ke? Saya tak pernah tengok pulak.hehehe.Arsaili ada bela ke Jgn marah…

    Reply

  11. cikgu panji
    Mar 26, 2008 @ 07:09:00

    PB, tak tahu le pulak bakpo warno ija.Hok masak tu ado petik2 koko sket.

    Reply

  12. silversarina
    Mar 26, 2008 @ 10:06:00

    salam,

    tak pernah tengok buah ni.. kalau mata kucing mesti sedap rasanya.

    Reply

  13. cikgu panji
    Mar 26, 2008 @ 11:30:00

    Rasanya lain sikit tapi sedap jugak

    Reply

  14. Hail Afiq
    Apr 01, 2008 @ 06:14:00

    raso supo buah leci la che sue…saya ado simpan butey dio…mudoh ko nok tumbuh pokok nie?

    Reply

  15. cikgu panji
    Apr 01, 2008 @ 07:56:00

    Aikk, abah afiq dan makan jugak ke? Buah tu c su dan ambik sikit je.Habis makan ke musang. La ni ada buah baru pulak. Masa buah nak masak baru ni, dia bungga. La ni,buah kecik lagi. Rajin pulak berbuah…

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: