Andai Ku Miliki

Sepanjang hidup, rasanya saya tidak pernah menanam atau membeli pokok bunga mawar a.k.a rose walaupun sebenarnya saya amat mengagumi kecantikan bunga yang bermacam-macam warna ini. Mungkin kerana terpedaya dengan cerita-cerita orang yang menyatakan pokok ini sukar hidup dan sukar untuk dijaga membuatkan saya mengabaikan keinginan untuk memiliki pokok secantik ini. Entah betul entahkan tidak. Sepatutnya saya mencuba dahulu, bukannya mengaku kalah begitu saja sebelum melakukan apa-apa percubaan.
Rugi je kan??
.
(Rose yang dipertandingkan di Pesta Flora 2008 di Taman Orkid)

7 Comments (+add yours?)

  1. echah_syed
    Apr 07, 2008 @ 02:11:00

    wow tanteknyerr!

    Reply

  2. Jie
    Apr 07, 2008 @ 02:35:00

    tatau nk gambarkan mcm mane erk perasaan bile kita nengok bunga rose…eeee…rasa bahagia kot…

    kan…kan….suka?
    manis?
    entah…
    tapi rasa indah..:D

    Reply

  3. ~mama ranggie a.k.a eira~
    Apr 07, 2008 @ 05:25:00

    mama suko tau munge rose ni…

    sbb die wangi!

    Reply

  4. CikguZue
    Apr 07, 2008 @ 05:50:00

    cantik…
    waktu summer kat sini baru ada, tu…

    Reply

  5. cikgu panji
    Apr 07, 2008 @ 06:36:00

    combi,
    memang cantik sesangat…

    Kak Jie,
    Memang bahagia semacam je bila tengok bunga rose ni.sukaa..

    Mama,
    saya pun suka baunya yg masam2 skit tu…

    cikguzue,
    Nampaknya ramai yg suka bunga rose. Jom kita pakat tanam.hehehe

    Reply

  6. Jentayutiara
    Apr 08, 2008 @ 01:29:00

    sy suka rose, sy suka mawar, cantik & wangi tp berduri..

    Reply

  7. cikgu panji
    Apr 08, 2008 @ 07:06:00

    Duri tu yg menyebabkan rose tu mahal?? Bukan sebarangan kumbang yg boleh hinggap.Hehehe

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: