Tulisan Tangan

Baiki tulisan anda! Kerap kali saya tulis pada buku atau skrip jawapan pelajar bila saya tidak berpuashati dengan tahap kekemasan tulisan mereka. Kadang-kadang amaran tersebut diberi kerana tulisan mereka terlalu “tidak cantik”. Kerap kali juga saya meminta pelajar membesarkan saiz tulisan bila mereka menulis dengan saiz yang terlalu kecil walaupun dalam keadaan kemas dan cantik.

Persoalannya, tulisan kecil memang boleh diperbesarkan tapi bolehkah tulisan yang tidak cantik dipercantikkan??
Jom tengok tulisan saya yang juga tidak pernah cantik dari dulu sampai sekarang. Hehehe

8 Comments (+add yours?)

  1. manje
    Apr 10, 2008 @ 11:37:00

    salam cikgu…

    ada apa dengan tulisan… kalau boleh dibaca ngan jelas…🙂 itu sudah memadai… dari tulisan yang teramat lah cantik tapi mengambil masa yang terlalu lame utk dibaca…

    > tulisan cikgu macam bos kite la… <

    Reply

  2. cikgu panji
    Apr 10, 2008 @ 12:51:00

    Orang kata tulisan melambangkan keperibadian. Wallahu A’lam
    Tulisan boss tak cantik.hehe

    Reply

  3. CikguZue
    Apr 10, 2008 @ 19:36:00

    unik tulisan tu…boleh baca personaliti empunyenye…hehheh

    Reply

  4. ---> kelat
    Apr 11, 2008 @ 03:52:00

    uiks… cam tolisan CC kelat jerkkk… ahaks…

    btoi ker ek..

    tolisan yg chantek, tuan dia x chantekkk… tp, tolisan yg x chantek, tuan dia chantek la pulakkk… ngeeeeeeeeeeee…

    bole pake ker ini statement, cekgu???

    Reply

  5. cikgu panji
    Apr 11, 2008 @ 04:21:00

    cikguzue,
    tak tahu le betul ke tak…

    Reply

  6. cikgu panji
    Apr 11, 2008 @ 04:24:00

    kelat,
    ada kawan saya tu kan, punya le cantik, anggunnye dia. Tulisan dia pun amatt le cantiknye. Jadi, confemm.. formula kelat tu tak berape betul. hehehe

    Reply

  7. Jie
    Apr 11, 2008 @ 07:53:00

    cikgu mesti tulisan cantik… hari2 menulis

    ini pegang pen sbln sekali…tulisan dah mcm budak tadika..:p

    Reply

  8. cikgu panji
    Apr 11, 2008 @ 08:01:00

    yang pegang pen sebulan sekali ni mesti poketnya cantik.Sebab kerjanya sain cek je…kan? kan?

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: