Basikal Oh Basikal

Parut di siku mengingatkan aku kepada kenderaan pertamaku, si cun melecun basikal raleigh. (Tak ada kena mengena dengan basikal yang tersadai di atas) Kegembiraan memiliki basikal tersebut pada usia 10 / 11 tahun itu amat luar biasa nikmatnya yang mungkin mengalahkan kegembiraan orang dewasa memiliki wira atau pun waja. Namun, akhirnya basikal tersebut telah diberi kepada seorang budak/pelajar (aku tak kenal pun) setelah tersadai agak lama tanpa sesiapa menunggangnya.

10 Comments (+add yours?)

  1. echah_syed
    May 09, 2008 @ 04:54:00

    dulu2 combi p sekolah nek basikal dari darjah satu smpi form 3..

    tapi bila ujan kenalaa nek bas..

    kwn2 lame bila jupe..”ngape dah putih(cerah}??”

    mmg laa dah lame tak nek basikal..tak berjemur terik mentari 😦

    tapi mmg best..sbb ade sidia yg setia berpanas & berhujan bersama..

    time centa monyet !

    Reply

  2. CikguZue
    May 09, 2008 @ 06:18:00

    wah…rumah baru! sedap nampak stoberi tu.
    Basikal pun byk memberi nilai history pada saya…nak crite panjang pulak nanti…terutama basikal yang ada palang! best….hehehe

    Reply

  3. cikgu panji
    May 09, 2008 @ 06:47:00

    Combi, patut le saya nampak sekarang ni putih melepak spt tersungkur dlm tepung. Ropenye dah lama tak berjemur atas basikal.hehe

    Reply

  4. cikgu panji
    May 09, 2008 @ 06:49:00

    Cikguzue, masa dulu2 byk basikal besar2 dan ada palang.Saya pun penah terlanggar pokok kelapa masa naik basikal besar yg berpalang tu.

    Reply

  5. ija
    May 09, 2008 @ 15:07:00

    kenangan naik basikal g skolah..hampir2 dilanggar motor..last2 ayah hantar g skolah..hanya mampu jadi jaguh pecut basikal di kampung sajo..hikhik..

    Reply

  6. TokNabe
    May 10, 2008 @ 03:08:00

    Ye betul tu basikal raleigh, basikal terkenal zaman tu, pernah pakai bawa gi skolah. Sebab masa tu kecik lagi terpaksa kayuh bawah alang. Hehe..mcm sarkis. Sekarang ni budak2 gi skolah jarang bawa basikal lebih2 lagi kalau yang dah sekolah menengah tu. Zaman dah berubah cikgu…

    Reply

  7. Jie
    May 10, 2008 @ 04:16:00

    kesiannya saya….tak pernah dapat basikal..

    Reply

  8. cikgu panji
    May 10, 2008 @ 06:57:00

    Tok, tu sebabnye budak2 sekarang byk lemak.Umur baru lima th dah dpt 3 buah basikal.Kita dulu basikal yg besar gajah tu le dari kecik sampai besar.

    Reply

  9. cikgu panji
    May 10, 2008 @ 06:59:00

    K Jie terus dapat kancil/rusa kot… Kalau tak pun motor pasola yg kecik tu.

    Reply

  10. cikgu panji
    May 10, 2008 @ 10:38:00

    Ija, jadi jaguh pecut kat kg pun jadi le…Ala-ala minah rempit ke?? Gurau je.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: