Berat?

Aku baru melihat seorang perempuan melintas
Aku tengok dia, kemudian tengok diri sendiri
Maka berkobar-kobar semangat
Membara keazaman
Sesungguhnya aku sudah semakin berisi
Dan aku taknak menambahkan lagi isi
Aku nak kurangkan timbangan yang semakin berat
Aku taknak peha bergesel bila melangkah
Aku taknak penyakit menumpang
Aku mesti kurangkan makan
Aku mesti bersenam
Walau sekadar melompat di halaman
Aku nak kurus walaupun tidak seperti dulu
Tapi… aku nak kurus
Dan aku nak kurus…

9 Comments (+add yours?)

  1. mama ranggie
    Jun 09, 2008 @ 09:33:00

    jom kite diet berjemaah cikgu!

    Reply

  2. Jie
    Jun 09, 2008 @ 09:37:00

    sekarang waktu yg sesuai cikgu
    nk ikut sama2…

    kena setat dr skrg ni..sebulan dua nk tempah baju raya dah..hahahaha

    kebaya nyonya gitu!

    Reply

  3. Jentayutiara
    Jun 09, 2008 @ 09:39:00

    alamak… terlebih sudah! Jom ikut sy g mendaki…

    Reply

  4. CIKGU PANJI
    Jun 09, 2008 @ 09:44:00

    mama, jom. tapi baru sekejap saya balik makan kenduri. hehe

    Reply

  5. CIKGU PANJI
    Jun 09, 2008 @ 09:47:00

    k jie, ada petua ke nak bagi kurus cepat? pandangan sisi dah tak lawa langsung. hehe

    Jentayutiara, nak mendaki gunung mana? Saya takut…takpe saya main lompat tali je..

    Reply

  6. en_me
    Jun 09, 2008 @ 12:43:00

    lompat akak lompat.. lompat! voleee kannnns

    Reply

  7. CIKGU PANJI
    Jun 09, 2008 @ 13:30:00

    janji berpeluh en_me.main baling bola ngan anak pun jadi…

    Reply

  8. Zana S
    Jun 16, 2008 @ 06:36:00

    iyaaaaaaaaa…. saya pun…(sbb nak raya dah kan… hukhuk)
    nak kurus gak..boring tgk baju be4 ada anak duk dlm beg takleh pakai.. sadis2

    Reply

  9. CIKGU PANJI
    Jun 16, 2008 @ 07:27:00

    Zana s, tiap kali timbang asyik naik je.mcmana ye??

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: