Oh Kura-kura

Balik dari kelas tambahan, Ain menjerit untuk tunjukkan sesuatu.
Kerana cp lambat naik, beliau membawa turun kura-kura ini.
Akhirnya berjaya juga dia menapatkan kura-kura selepas keinginannya untuk membeli hamster tidak berjaya.
Berapa hari kura-kura ni dapat hidup, kita tunggu dan lihat
Nasib kau le kura-kura…….

12 Comments (+add yours?)

  1. Intan Rosnitta
    Aug 19, 2008 @ 08:58:00

    ala..comelnya… Pandai ke ain nak jaga tu?🙂

    Reply

  2. echah_syed
    Aug 19, 2008 @ 17:40:00

    combi takut sume binatang walopun comey cam kura2 ni.. huhu😦

    anak2 pun dah jadi mcm mamanyerr adehh !

    Reply

  3. cikgu jawe
    Aug 19, 2008 @ 23:25:00

    selamatkan anak kure-kure. ada haiwan dlm bahaye! ada haiwan dlm bahaye! di saneee..

    moga2 sihat le kura2 tuh 100 thn lagi. hehe

    Reply

  4. cikgu panji
    Aug 20, 2008 @ 01:05:00

    intan,
    rasanya naik pening kura2 tu sebab dibawaknya ke hulu ke hilir.

    combi,
    nasib baik dpt pujuknya supaya tak beli hamster.lagi le gelinye….

    cikgujawe,
    kura2 ni tengah pening lalat sbb tuannya asyik bawak berjalan je.

    Reply

  5. Kujie
    Aug 20, 2008 @ 04:18:00

    sy pernah gak teringin nk bela..ada akuarium kosong..nk bela ikan malas pula…

    mkgn nantiii……..hehehee

    Reply

  6. cikgu panji
    Aug 20, 2008 @ 05:41:00

    kujie,
    jom kita pakat bela kura2.hehe

    Reply

  7. kuInaJentayutiara
    Aug 20, 2008 @ 06:11:00

    kura2… leh idup 100 tahun @ 100 hari??? anak yg menjaga ker maknya?

    Reply

  8. CIKGU PANJI
    Aug 20, 2008 @ 06:44:00

    kuina,
    taktau le dan berape hari.

    Reply

  9. CikguZue
    Aug 20, 2008 @ 10:40:00

    comel comel….dulu kecik2 suka bela jugak…tapi tak lama, dia jalan2 sendiri. hilang kat semak…huhu…

    Reply

  10. cikgu panji
    Aug 20, 2008 @ 12:40:00

    cikguzue,
    yang ni rasanya takkan hilang masuk semak tapi kemungkinan besar bunuh diri sebab tak tahan dgn kerenah tuannya.hehehe

    Reply

  11. Superb GURU BaniHassim
    Aug 29, 2008 @ 23:41:00

    akak, kure2 tak susah nak jage…
    jage air je, bagi makan banyak2…
    dorg ni ngap2 je…

    akak ajar la ain cara2 nk take care..
    selain tu leh ajar pasal komitment…
    musti best…

    Reply

  12. Melora
    Nov 11, 2008 @ 23:22:00

    You write very well.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: