Kesiannya

Sedang CP sekeluarga berseronok merentasi 6 negeri baru-baru ini, rupanya ada yang menderita kehausan di teratak yang ditinggalkan. Beberapa batang pokok hiasan rasanya tidak dapat diselamatkan lagi.

Antara mangsa yang dizalimi.
Si kacak ini juga sedang nazak memandangkan daunnya juga telah mula garing.

Bonsai yang paling disayangi ini juga antara mangsa yang mungkin gagal diselamatkan. Usianya telah melebihi 12 tahun dan selama itulah ia dibelai. Ditanam di Kelantan, kemudian dibawa ke Perak, kemudian dibawa balik semula ke Kelantan.CP sekeluarga masih berharap semoga pucuknya akan bertunas kembali. InsyaAllah.

16 Comments (+add yours?)

  1. paih
    Aug 21, 2008 @ 16:10:00

    panas benar kat klantan skarang ni kot..

    Reply

  2. cikgu panji
    Aug 21, 2008 @ 23:02:00

    masa ditinggalkan hari tu mungkin tak hujan. sekarang ni taklah panas sgt.mlm tadi pun hujan.

    Reply

  3. cikgu jawe
    Aug 21, 2008 @ 23:25:00

    wuih.. kesiannya makhluk tuhan tuh. harap2 dia cuma pengsan jek. hehe

    Reply

  4. Intan Rosnitta
    Aug 22, 2008 @ 01:53:00

    Ishh… panas sgt kot. Harap2 masih boleh diselamatkan..😛

    Reply

  5. cikgu panji
    Aug 22, 2008 @ 07:17:00

    cikgujawe,
    rasanya bukan pengsan, tapi koma.

    Reply

  6. cikgu panji
    Aug 22, 2008 @ 07:19:00

    intan,
    harap2 gitulah…tapi mcmana nak pulihkannya?? mcm takde harapan je.

    Reply

  7. pB
    Aug 22, 2008 @ 08:19:00

    panjae omo , idup lar anok lepah nie

    Reply

  8. arsaili
    Aug 22, 2008 @ 13:07:00

    salam…al fatihah

    Reply

  9. cikgu panji
    Aug 22, 2008 @ 14:11:00

    pb,
    uwaa…sedihnya.
    Tgh bagi bantuan pernafasan…

    Reply

  10. cikgu panji
    Aug 22, 2008 @ 14:12:00

    arsaili,
    t.kasih.masih ada nyawa2 ikan.

    Reply

  11. TokNabe
    Aug 23, 2008 @ 01:11:00

    Kalaulah dia boleh gi cari air sendiri.

    Reply

  12. cikgu panji
    Aug 23, 2008 @ 01:20:00

    hehe, baru le berebut palla paip.

    Reply

  13. echah_syed
    Aug 25, 2008 @ 04:30:00

    sayang weii😦

    Reply

  14. kuInaJentayutiara
    Aug 25, 2008 @ 04:57:00

    sangat kasihan ooooo….

    Reply

  15. cikgu panji
    Aug 25, 2008 @ 07:03:00

    combi,
    memang sangat saaayang.

    kuina,
    harap2 boleh diselamatkan

    Reply

  16. Superb GURU BaniHassim
    Aug 29, 2008 @ 23:38:00

    loorrr….
    garinngnye daunnye….
    sian dier…
    sayang ek??? dah lame tanam…

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: