Rindu

Sampai di rumah petang semalam, terus pergi pasar.Rindukan dapur dan
sangat teringin nak makan masakan sendiri w pun mungkin tidak menyelerakan bagi orang lain. Dan hasilnya, selepas maghrib terhidanglah ikan kikik masak asam pedas, ikan kembung goreng, udang goreng kunyit, ulam dan budu. Hehehe Sungguh bahagia………

Ini pula, pic yang diambil -+ pukul 1.30 petang tadi. Sangat gelap……gelap gelita!!!
Sudah banyak hari warga Kelantan di bumi Kelantan ini tidak dapat melihat matahari. Tiap-tiap hari hujan dan hujan. Seronoknya tidur hingga Ain ponteng tuisyen hari ini.

Ain : Ummi ni asyik ambil gambar je. Mesti nak masuk dlm blog.
Saya : ???? Nanti Ain jugak nak tengok.

20 Comments (+add yours?)

  1. atie
    Nov 30, 2008 @ 08:19:00

    Bumi klate hujan kan , dah mula banjir ke kat tempat cikgu, amboi.. budu tu…nyam2.Baru balik bercuti ekk

    Reply

  2. en_me
    Nov 30, 2008 @ 11:04:00

    hujan rahmat.. gittewww

    Reply

  3. Anonymous
    Nov 30, 2008 @ 12:55:00

    Apa pulok gi buboh bawang dlm budu,spoil selera saya tengok. Untuk effek maksima kena dengan ikan singang goreng.Lauk2 lain saya tak kena sentuh doh tu, kena recycle untuk dinner pulak kan.
    Msf

    Reply

  4. cikgu panji
    Nov 30, 2008 @ 12:56:00

    atie,
    sekarang ni ujan memanjang. setakat ni tempat saya tak banjir.
    budu?? bestt….

    en_me,
    semua yg terjadi ada rahmatnya.

    Reply

  5. cikgu panji
    Nov 30, 2008 @ 12:59:00

    musafir,
    selain asam n lada burung,bubuh bawang,serai sedap jugak.tak caya? ceetra. hehe

    Reply

  6. ^aNgRiAni^
    Nov 30, 2008 @ 15:45:00

    waaa sedapnya CP…riani pun rindu nak memasak ni
    bizi jer kebelakangan ni
    uhukkkssss

    Reply

  7. cikgu panji
    Dec 01, 2008 @ 00:20:00

    riani,
    Ooo…sekarang ni riani sempat masak air je la.hehehe

    Reply

  8. yellow
    Dec 01, 2008 @ 02:57:00

    sampai hati cik su…. tak singgah pon….

    Reply

  9. cikgu panji
    Dec 01, 2008 @ 03:28:00

    yellow,
    taknak ganggu org kerja.hehehe.
    jgn le merajukkk. next time pulak…

    Reply

  10. pB
    Dec 01, 2008 @ 04:32:00

    harap harap jalae tok lar ditutup

    kawe nok kelik jumaat nie ..

    lagu mano nok contact Cikgu Panji

    Reply

  11. Intan Rosnitta
    Dec 01, 2008 @ 04:45:00

    Rumah mak intan dah naik air, cikgu!

    🙂

    Reply

  12. CIKGU PANJI
    Dec 01, 2008 @ 11:21:00

    pB,
    harap dah terima sms dari saya. lamo ko cuti?

    intan,
    boleh le main air.tak balik ke raya hj ni?

    Reply

  13. arsaili
    Dec 02, 2008 @ 02:32:00

    salam..wahhh musim sejuk dah yer…sedapnya make budu..semalam makan nasi kerabu daging bakar extra budu kat Kuching….

    salam kat cikgu nasir

    Reply

  14. cikgu panji
    Dec 02, 2008 @ 08:06:00

    arsaili,
    extra budu?? biar betul…hehehe

    Reply

  15. cendawanintim
    Dec 02, 2008 @ 16:22:00

    bila nampak budu tuh, selera betul!!

    Reply

  16. cikgu panji
    Dec 02, 2008 @ 23:59:00

    cendawanintim
    minat budu jugak ke? pembuka selera…hehe

    Reply

  17. suara
    Dec 03, 2008 @ 03:22:00

    Salam cikgu…
    Aduhai… lapar pulak perut bila tengok gambar ikan kekek masak asam pedas. Gemar sgt, tapi dah lama tak masak sbb abg tak suka sgt. huhu…

    Reply

  18. cikgu panji
    Dec 03, 2008 @ 03:36:00

    su,
    ikan kekek gemuk dan lemak…sedapp

    Reply

  19. Anonymous
    Dec 03, 2008 @ 11:19:00

    CP lamo te lauk atah meja tak habis2 lagi, basi doh kot.
    msf

    Reply

  20. cikgu panji
    Dec 03, 2008 @ 11:29:00

    musafir,
    nak royat lamo tak update le ya? faham2… hok seghoktinye panah dua ari ni, sibuk mendobi kain baju, takdan nak update.alasan….hehehe

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: