Terkantoi

Pagi semalam, saya keluar ke Kota Bharu bersama Ain .
Dalam perjalanan, Ain bertanya : Ummi, oren ( kuning) tu maksudnya laju ke?
CP : Oren maksud laju?
Ain : Ain tanya, oren tu maksudnya laju ke? Sebab… masa kat traffic light sakni, bila lampu oren, ummi pun terus bawak kereta laju.
Kwang…kwang…kwang

9 Comments (+add yours?)

  1. cikgu jawe
    Dec 19, 2008 @ 06:09:00

    ye ain. oren tu bg org klang dn kl maknanya laju dn pecut. kecuali bg org batu pahat je yg kata sedia berhenti..muahahahaha!

    tu tandanya CP cekap bawa kete.🙂

    Reply

  2. cikgu panji
    Dec 19, 2008 @ 06:45:00

    jenuh pulak nak cerita fungsi sebenar.hehe

    Reply

  3. Halezza Ibrahim
    Dec 19, 2008 @ 06:55:00

    Penah jadi macam tu gak dulu….hehhee…sah kita sama CEKAP..hehhee

    Reply

  4. cikgu panji
    Dec 19, 2008 @ 07:15:00

    halezza,
    selagi tak terlaju masa lampu merah.

    Reply

  5. en_me
    Dec 19, 2008 @ 08:03:00

    ain dok belakang kerr.. ain pakey belt belakang kerr.. ehehe

    Reply

  6. ija
    Dec 19, 2008 @ 11:41:00

    adushhhh..ain..ain..bijaknya dia..

    Reply

  7. cikgu panji
    Dec 19, 2008 @ 14:03:00

    en_me,
    ain dok depan…senang nak komplen.

    ija,
    hehehe….budak itu byk mulut

    Reply

  8. Abang Long
    Dec 20, 2008 @ 05:01:00

    Tapi perlu waspada, dalam daerah Putrajaya jangan buat main. Kita bergerak waktu lampu merah. Walau tiada kenderaan. Tetap disaman.

    Reply

  9. cikgu panji
    Dec 20, 2008 @ 09:22:00

    ab long,
    kat kg je berani bawak laju skit, luar dari kg merayap.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: