Meriah Tanpa Gambar

Laporan tertangguh– Kelmarin
Seawal pagi abang sulung jemput makan pagi di rumahnya
( Anak sedara yg belajar UK dah balik )
Nasi dagang yang speacial sedapnya, kuih muih dan buah-buahan
Dah kenyang, beramai-ramai buka kelab “alik naik”
Seterusnya ibu-ibu menerjah kedai periuk belanga, pinggan mangkuk berhampiran
Petang, dengan rajinnya saya termasak meehon sup
Maka saudara mara, anak beranak yang kebetulan singgah dapat merasa
Kalau ramai cakap sedap, boleh masak lagi. hehehe
Kakak ipar tengah bawak pulak sebekas besar putu mayam
Kita berkelah-kelah jugak depan rumah kuning ini.
Acara makan-makan ini diakhiri dengan collek jambu merah dan pauh epal.
Kesian perut kita….penuh
Malam ZZzzzz

Sangat seronoknya sebab semua sepupu yang mengajar luar kelantan bercuti di kg. Meriahh…

12 Comments (+add yours?)

  1. yellow
    Dec 23, 2008 @ 06:10:00

    che su,
    cuti xmas tak gi mana2 ke?

    Reply

  2. cikgu panji
    Dec 23, 2008 @ 11:26:00

    atie,
    rasanya dok rumah je.jom le balik kelate.

    Reply

  3. Abang Long
    Dec 23, 2008 @ 20:02:00

    Semalam pun kami sekeluarga collek @ cicah rojak buah.

    Reply

  4. cikgu panji
    Dec 24, 2008 @ 00:28:00

    ab. long,
    makan ramai2 sedap….

    Reply

  5. Halezza Ibrahim
    Dec 24, 2008 @ 01:58:00

    Nak dekat sekolah nie..dah meeting ke?

    Reply

  6. yellow
    Dec 24, 2008 @ 02:17:00

    memang nak balik pon…kali ni balik lama la sikit….. nak bertapa kat umah che su…..

    boleh ke????

    Reply

  7. cikgu panji
    Dec 24, 2008 @ 02:29:00

    atie,
    yeeee….boleh sesangat.

    Reply

  8. kuIna Jentayutiara
    Dec 24, 2008 @ 06:45:00

    kesian perut yer…

    Reply

  9. cikgu panji
    Dec 24, 2008 @ 10:51:00

    kuina,
    cuti ni peluang utk merapatkan silaturrahim dan menggemukkan body.hehe

    Reply

  10. ^aNgRiAni^
    Dec 25, 2008 @ 08:00:00

    adeiiii sdapnya makan jambu merah dengan colek
    uhuksssss nak gaks CP

    Reply

  11. cikgu panji
    Dec 25, 2008 @ 08:44:00

    Riani,
    Nanti cp tolong makan.hehehe

    Reply

  12. Md Ainal
    Feb 28, 2009 @ 06:03:00

    this is very good writing

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: