Kota Bharu…Kota Bharu

Pusing punya pusing dan pusing
Lebih setengah jam baru dapat “parking”
Memang sangat menguji tahap kesabaran
Distinasi pertama tidak lain tidak bukan pasar lama MPKB
Dah tidak terlarat membimbit dgn sepuluh tangan, kami menyumbat di kereta kecilku.
Kemudian sambung balik acara yang menyeronokkan ini
Yang dok di Pahang membeli belah utk dibawa ke Pahang
Yang dok di N9 membeli belah utk dibawa ke N9
Yang dok Kemahang pun tidak kurang ligatnya membeli belah
Penulis N3 ini juga sama naiknya
Dari pasar MPKB hingga ke pasaraya berdekatan
Memang berbaloi susah payah utk mendapatkan sepetak pakir
Dan acara berakhir dengan menghadap hidangan nasi berulam budu, berikan bakar

Dalam kesejukan hujan sepanjang hari
Jam 3 lebih sampai rumah dengan handbag kempis tapi puashati


Lewat petang, bermula lagi acara makan-makan sembang-sembang
Dengan menu yang sangat mengancam
Ubi parut bertemankan pulut berkuahkan serawa
Sangatlah kreatif dan membuka selera

Esok ngan lusa kita pakat gi jadi jung dapur pulak.

13 Comments (+add yours?)

  1. Mazarina
    Dec 25, 2008 @ 14:59:00

    best2 shopping kat mpkb lama..hehee

    Reply

  2. nono
    Dec 25, 2008 @ 15:02:00

    salam,

    wahhh…meriah nye shoping!!!!

    Reply

  3. cikgu panji
    Dec 25, 2008 @ 20:25:00

    mazarina,
    puah jajak keda dlm ujae…hehehe

    nono,
    cuti2 sekolah gini yg terlebih meriahnya.

    Reply

  4. atie
    Dec 26, 2008 @ 04:44:00

    Bestnya shopping ye…Balik kg baru ni x sempat g shopping pun kat kelantan hu hu

    Reply

  5. cikgu panji
    Dec 26, 2008 @ 14:04:00

    atie,
    lain kali insyaAllah sempat.Pasar Siti Khadijah tengah melambai-lambai.hehehe

    Reply

  6. Kujie
    Dec 26, 2008 @ 15:01:00

    bestttnyaaa…entah bile dpt jejak lagi ke sana.

    Reply

  7. Halezza Ibrahim
    Dec 26, 2008 @ 15:04:00

    Borong tudung ke…hehehe

    Reply

  8. cikgu panji
    Dec 26, 2008 @ 23:37:00

    kujie,
    minat juga ke dgn negeri cik siti wan kembang ni? mai ramai2…kita makan nasi kerabu.hehehe

    Halezza,
    Tudung, kain baik memang semestinya. macam biasa dtg je…

    Reply

  9. Abang Long
    Dec 28, 2008 @ 00:47:00

    Apakhabar duit dalam beg duit ?

    Hehehe

    Reply

  10. TokNabe
    Dec 28, 2008 @ 01:52:00

    Balik cuti itu hari.. rasanya dua kali sempat gi KB… satu gi KB Mall dan satu lg gi TESCO… kenapa pilih destinasi tu? sebab parking kedua2nya terlindung dari hujan..hehe. Balik kampung musim hujan begitulah cikgukan?

    Reply

  11. cikgu panji
    Dec 28, 2008 @ 02:33:00

    ab long,
    anak-anak duit menangis sedih krn terpaksa berpisah dgn ibubapa mereka. hehehe

    Reply

  12. cikgu panji
    Dec 28, 2008 @ 02:39:00

    Toknabe,
    bijak….bijak.selamat le dari basah kuyup.

    Reply

  13. DAP 313
    Dec 29, 2008 @ 11:00:00

    Maaf tak leh nak shopping anak sekolah ramai…….ha ha ha ha

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: