Saya Sayang Mereka

Sejak akhir-akhir ini saya perasan sangat-sangat
Kedua ibubapa saya sudah terlalu uzur
Sudah hilang kudrat dan tenaga
Masa sakit, pening, demam lebih panjang daripada masa sihat
Saya perhatikan kedua-duanya semakin kurus
Makin banyak urat dan tulang yang timbul
Merah muka mereka telah berganti pucat
Tiada lagi boleh disebut makanan kegemaran
Pada mereka semuanya tidak membuka selera
Tiada lagi kudrat untuk berdiri lama
Tiada lagi tenaga untuk berjalan jauh
Ya Allah, kasihanilah mereka
Berkatilah hidup mereka
Bahagiakanlah hidup mereka dunia akhirat
Amin.

17 Comments (+add yours?)

  1. Bint Lazim
    Feb 21, 2009 @ 06:29:00

    Ameen..

    Reply

  2. TokNabe
    Feb 21, 2009 @ 06:40:00

    Dekati dan selalulah di samping mereka ketika mereka masih ada.

    Reply

  3. Nik Zulina
    Feb 21, 2009 @ 15:50:00

    Ajaklah mereka berdua tu dok sekali di rumah pagar kuning tu..mudah-mudahan banyak lagi khidmat yang boleh diberikan..

    Reply

  4. hafzan lazim
    Feb 21, 2009 @ 16:14:00

    panjangkan lah umur datuk dan nenek saya ya Allah. Agar dapatlah lagi saya pulang dan meluangkan sedikit masa bersama mereka.

    Reply

  5. Ira
    Feb 22, 2009 @ 10:44:00

    CP masih beruntung sebab tinggal dekat dgn org tua…Ira nie dah la berjauhan..Ira sendiri pun kdg2 okay..kdg2 tidak…
    Tapi, Ira harap sgt Allah panjangkan umur Ira dan dapat jaga mama dan abah Ira nanti..
    Hrp2 kita dapat buat yg terbaik utk ibu bapa kita…amin

    Reply

  6. Kujie
    Feb 23, 2009 @ 00:38:00

    Amin…..

    Reply

  7. cikgu panji
    Feb 23, 2009 @ 08:19:00

    noor,
    semoga diperkenankan.

    Reply

  8. cikgu panji
    Feb 23, 2009 @ 08:24:00

    toknabe,
    betul tu…selagi mereka ada.

    na,
    tak mahu nyo dok ngan kita.

    Reply

  9. cikgu panji
    Feb 23, 2009 @ 08:25:00

    jee,
    Amin.
    Semoga orang jauh juga dipermudahkan segala urusan oleh Allah swt.

    Reply

  10. cikgu panji
    Feb 23, 2009 @ 08:28:00

    ira,
    begitulah hendaknya. semoga kita dapat buat yang terbaik utk kedua ibu bapa.

    Kujie,
    Amin

    Reply

  11. kuIna Jentayutiara
    Feb 23, 2009 @ 09:02:00

    berkati hidup mereka dunia akhrat..
    amin.

    Reply

  12. cikgu panji
    Feb 23, 2009 @ 13:07:00

    kuina,
    Amin

    Reply

  13. Kujie
    Feb 25, 2009 @ 13:02:00

    saya sayang cikgu juga………….

    Reply

  14. cikgu panji
    Feb 25, 2009 @ 13:53:00

    hehehe
    Alhamdulillah ada jugak sahabat yg sayang.

    Reply

  15. Abang Long
    Feb 26, 2009 @ 07:07:00

    BERBAKTILAH selagi mereka masih ada.

    ITULAH ibadah kita.

    Nama Cikgu telah tersenarai dalam Blog Abang Long.

    Sila jawab sejujurnya.

    TERIMA KASIH.

    Reply

  16. echah_syed
    Feb 26, 2009 @ 12:28:00

    terkenang kat kedua arwah mertua & ayah combi..sebak rasenyer😦

    Reply

  17. cikgu panji
    Feb 27, 2009 @ 03:31:00

    ab long,
    InsyaAllah.

    combi,
    semoga menginsafkan bhw kita juga akan ke sana.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: