Cerita Semalam

Lepas sekolah saya ke KB ….tabung haji sebenarnya
Semasa masuk, terdapat 5/6 orang sedang menunggu/mengisi borang.
Terus saya tekan no dan mengisi borang.
Seterusnya menunggu untuk berurusan di kaunter.
Tunggu dan tunggu
Tiba-tiba kerani yang bersetentang dengan saya melambai ke arah saya
Dalam hati….apahal pulak?
Dengan lembut kerani tersebut cakap : Dah takde orang, mari le
Saya terus bangun dan menuju ke arah kaunter tersebut dan berkata : Tak panggil lagi no saya.
Kerani tersebut pun bertanya: No berapa?
Saya dengan keyakinan yang penuh menjawab: 110
110? Tengok…. Sekarang 114. No terakhir.
Baru saya perasan, tiada seorang pun di kerusi menunggu kecuali saya dan pengawal keselamatan.
Kwang kwang kwang…..saya tersengeh dan kerani tersebut juga tersengeh.

Sebenarnya, semalam saya risau sebab road tax kereta dah mati.
Takut terserempak dgn pak polisi. Macamana boleh tak perasan ttg kematian itu???
Ain cakap road tax mana boleh mati. Anjing boleh le mati….

Leave a Reply

