Cerita Budak SK Sering

Nasib baik esok sekolah
Kalau tidak, mesti makcik ni tak buat lagi kerja sekolah.
Kesungguhannya menyebabkan pensil ini

Menjadi begini.
Tengok…. mata pensil terkeluar ke atas.
Petang tadi.
CP : Ain… bila nak buat kerja sekolah?
Ain: Bukan kerja sekolah, cikgu cakap kerja rumah.

9 Comments (+add yours?)

  1. TokNabe
    Jun 14, 2009 @ 03:51:38

    Tu kira baik lagi, ada juga budak2 pagi esoknya kat sekolah baru nak siapkan kerja rumah.

    Reply

  2. jue mj
    Jun 14, 2009 @ 06:16:53

    anak murid ju plak tak penahnya nak siap kerja sekolah, cuti panjang mana pun buat don't no je. kekdg, cuak nak bg… buat penat salin n potostat je….tu la nasib dpt ajar budak2 'kelas ujung'…

    Reply

  3. Kak Jie
    Jun 14, 2009 @ 08:51:48

    sama saja anak murid sekolah mana pun..mesti nak tunggu last menet…dah berbuih2 mulut mak berleter

    Reply

  4. cikgu panji
    Jun 14, 2009 @ 13:00:05

    toknabe,
    budak2 tok….sabar je la.

    jue mj,
    kat mana2 pun sama jue.kalau kelas ujung, begitulah gayanya.

    kak jie,
    diorang cakap yg last minute tu le yg berkualiti.yg lama dah sejuk, tak sedap. hehehe

    Reply

  5. pB
    Jun 15, 2009 @ 04:40:43

    dhumoh ado sorghe lagu nie

    Reply

  6. Abang Long
    Jun 15, 2009 @ 06:53:05

    Kerja sekolah. Kerja rumah.

    Budak – budak sekarang, ada saja jawapannya.

    Reply

  7. cikgu panji
    Jun 15, 2009 @ 09:56:41

    pb,
    nasib baik sore jah hak serupo nih.kalu ramai, letih alik kito nak keccek suroh wat kijo.

    ab long,
    selalunya jawapan yg boleh melepaskan diri.

    Reply

  8. echah_syed
    Jun 15, 2009 @ 17:15:34

    rajinnyer dia..bakal menantu sape lah ni :p

    Reply

  9. CIKGU PANJI
    Jun 16, 2009 @ 07:38:21

    combi,
    mas kawin sedulang hati nyamuk….hehehe

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: