Cerita Terkumpul

Ahad demam … MC sehari je w pun hari2 selepas tu masih lagi kurang sihat. Makcik dah tua….sebenarnya.

Isnin lepas dapat jadual baru.Satu perkara yg sangat biasa.Tapi nak cerita jugak sebab cp dapat satu kelas lagi kelas periksa….ting 5. Sebelum ni dah ada 3 kelas ting 3. Jadi 4 kelas semuanya kawan2 sekelian. hehehe

Kelmarin, Selasa suami call dari KL. Juga perkara yang sangat biasa. Tapi nak cerita jugak sebab dikhabarkan cermin kereta kena pecah dan ada sedikit barang telah dicuri. Sedikit barang yang dicuri + cermin kereta yang telah dipecah = banyak jugak jumlahnya RM yg terpaksa dikeluarkan bagi orang yang dhaif seperti cp ini. Ada sesiapa nak bagi derma???

Hari ni Rabu, pagi2 dina lagi SMK Panji telah didatangi oleh beberapa orang pegawai dari JPN. Seperti biasa, check macam-macam fail, masuk kelas dan seumpamanya. Nasib baik hari ni cp ada taklimat di BTPN P. Chepa. hehehe.

Setakat ini dulu. tq

12 Comments (+add yours?)

  1. kuIna LadyInRed
    Aug 05, 2009 @ 08:18:47

    itu la kesannya… brg yg diambil nilainya tak seberapa tp cermin tu nilainya lebih..

    Reply

  2. TokNabe
    Aug 05, 2009 @ 08:41:04

    Banyak dugaannya. Tak kita yang kena ada orang lain yang kena.

    Reply

  3. arsaili
    Aug 05, 2009 @ 13:07:55

    salam ..takziah diatas musibah..mungkin ada hikmah disebalik kejadian

    Reply

  4. Kujie
    Aug 05, 2009 @ 22:18:54

    Tak sihat ye…minum byk air. Skrg ni nak sedut oksigen pun takut..huhu..mcm2 yg masuk dlm paru2 kita, kan…

    mgkn org tu lalu, ternampak sesuatu yg berharga…skrg ni SmarTag pun tak boleh letak kat luar, kena sorok.

    Kitaran – yang hilang berganti…tiada yg abadi.

    Reply

  5. cikgu panji
    Aug 06, 2009 @ 11:19:27

    kuina,
    setakat itu je rezeki kita. redha je….

    Reply

  6. cikgu panji
    Aug 06, 2009 @ 11:25:10

    toknabe,
    begitulah kerja buat segelintir penghuni bumi bertuah ini.. sebab tu lah bila sesekali mereka tertangkap, lembek dikerjakan orangramai.

    Reply

  7. cikgu panji
    Aug 06, 2009 @ 11:26:41

    arsaili,
    t kasih.peringatan dari yg maha esa

    Reply

  8. cikgu panji
    Aug 06, 2009 @ 11:29:33

    kujie,
    Terimakasih diatas ingatan.
    Allah tarik sikit.mungkin Dia nak bagi lagi banyak.

    Reply

  9. Abelitokjoro
    Aug 06, 2009 @ 14:52:17

    asalm…muga sejahtera selalu… aloo la cikgu wei…hidup kita ni sekejap jah… rezeki allah tu datang dan pergi… datang membawa rahmat.. pergi membawa kenikmatan atau kesukaran… pilihan di tangan kita … bersabar adalah segala benteng yang kuat untuk kita menikmatinya… tetapi kena ingat kita akan menempuh keperitan..hidup.. ayahnda pernah berkata " kita datang dari surga hendak kembali ke surga..pasti betemu neraka "… allahuaklam..

    Reply

  10. cikgu panji
    Aug 06, 2009 @ 23:50:53

    abelitokjoro,
    terima kasih diatas ingatan dan perkongsian.

    Reply

  11. jue mj
    Aug 08, 2009 @ 14:19:14

    takpe la kak, bukan rezeki kita…. semua tu pasti ada hikmahnya…. redha je la….

    Reply

  12. cikgu panji
    Aug 12, 2009 @ 09:29:55

    jue mj,
    nampaknya begitulah yg sebaik-baiknya

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: