Nak Lagi…

Kawan saya dah sihat walafiat. Alhamdulillah.
Hari ni saya nak berkongsi ( gambar je) sejenis makanan yang telah saya nikmati malam tadi. Namanya Chim Chum. Ala2 steamboat tapi yang membezakannya di tengah bekas chim chum ini ada tempat untuk memanggang ayam, sotong dan sebagainya. Api/bara yang marak dibawahnya menyebabkan lauk yang dipanggang akan masak dengan cepat.
Masih putih bersih sebab proses memanggang baru bermula
Cerek yang mengandungi sup. Bila dah surut, tambah lagi…
Chim Chum ini dihidangkan dlm bentuk buffet. Macam-acam ada. Jadi, pilih je mana yang berkenan.
Sos pedas dan sos manis
Sudah semakin hitam menandakan telah banyak lauk yang dipanggang.

Tak nak bangun ke???
Apa pun sangat berbaloi dengan harga yang ditawarkan.

8 Comments (+add yours?)

  1. pija5120
    Aug 11, 2009 @ 18:30:48

    sedapnye… lapaq!!

    Reply

  2. Kujie
    Aug 12, 2009 @ 01:36:54

    tak pernah tengok apalagi makan….erk..kena masuk dalam wish list ni…🙂

    Reply

  3. pB
    Aug 12, 2009 @ 02:23:05

    mana tu???

    Reply

  4. cikgu panji
    Aug 12, 2009 @ 09:20:30

    pija,
    hehehe saya pun sebenarnya baru tahu kewujudan chim chum ni.

    kujie,
    best jugak. rasa mcm main masak2 je.

    pb,
    di jln yaakubiah.bersetentang dgn nasi lemak global. di jln p chepa juga ada satu restoran chim chum ni tapi tak tahu kat mana.kat situ, kalau tak habiskan makanan yg diambil, kena denda Rm10.00

    Reply

  5. jue mj
    Aug 12, 2009 @ 10:43:08

    kalu steambot tu biasa la mkn, tp chim chum ni tak tau la plak kewujudannya…mkn ktner? satu set braper rm?agakya yg bakar tu ala-ala teriyaki kut ?

    Reply

  6. cikgu panji
    Aug 12, 2009 @ 11:46:42

    kat food village, jln yaakubiah. sorang RM13++ tanpa air

    Reply

  7. TokNabe
    Aug 12, 2009 @ 14:50:45

    Kelik kelate kena gi jenguk2 jugok ni.

    Reply

  8. cikgu panji
    Aug 14, 2009 @ 03:37:49

    toknabe,
    kalu tak kenne ngan cito raso, jgn marah.hehehe

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: