Makin mengancam

8.30 pagi turun bawah
Buka peti ais
Keluarkan ketupat raya
Masukkan dlm microwave 3 minit
Bancuh teh
Siap.
Hehehe

17 Comments (+add yours?)

  1. HappyIrfa
    Oct 09, 2009 @ 04:38:28

    salam..
    alamak..sedapnya.
    dah lama x makan ketupat daun palas yg ada serunding di dalamnya

    Reply

  2. Kujie
    Oct 09, 2009 @ 05:01:40

    ketupat tu ada serunding dah , telan je lah..

    hujung2 syawal ni, sedappp

    Reply

  3. Abang Long
    Oct 09, 2009 @ 05:55:01

    Abang long cari Ketupat Pulut Daun Palas yang ada inti kacang …

    Reply

  4. Rumah Kuning
    Oct 09, 2009 @ 06:40:03

    happyirfa,
    saya tahu makan je, buat task pandai. hehehe

    kujie,
    hujung-hujung syawal ni semua sedap termasuklah serdak2 dlm balang biskut.

    ab long,
    ketupat inti kacang tak pernah jumpa, yg pernah jumpa ketupat yg ada kacang/pulutnya digaul kacang.

    Reply

  5. TokNabe
    Oct 09, 2009 @ 07:18:02

    Masa balik johor ari tu singgah di Pasar Tanah Merah…. beli ketupat palas ni ada ler dlm 10 bijik tapi harga mahal mcm bedil…. tak apalah saja buat bekal dalam kereta.

    Reply

  6. Rumah Kuning
    Oct 09, 2009 @ 07:55:59

    dua tiga th lepas, ketupat hak ada sambal daging ni, RM75.00 seratus biji. maksudnya 75 sen sebiji.

    Reply

  7. echah_syed
    Oct 09, 2009 @ 08:08:17

    sadapp tu..combi blom mkn ketupat pulut sbb teda kawan-kawan yg buat raya tahun ni huhu..😦

    combi pandai mkn jek :p

    Reply

  8. rumah kuning
    Oct 09, 2009 @ 11:37:38

    combi,
    meh saya tolong mkn utk combi.nak berapa biji? jgn maraaah….

    Reply

  9. Nik Zulina
    Oct 11, 2009 @ 15:13:41

    Hai za… Bila nak berangkat? Nak jemput makan la..Ketupat dan tapai pun ada juga..

    Reply

  10. en_me
    Oct 13, 2009 @ 06:17:06

    sodapnyerrr..

    Reply

  11. Kamsiah
    Oct 13, 2009 @ 07:40:24

    adeii…dah lama ngidam ketupat kelantan la…ketupat kedah tak sesedap kelantan punya

    Reply

  12. rumah kuning
    Oct 13, 2009 @ 14:30:35

    na,
    hehehe. tarikh belum confirm.

    en_me,
    sedappp memang sedap

    kamsiah,
    masing2 ada keistimewaan. tapi ketupat kedah tak pernah rasa le.

    Reply

  13. Nadia Yuna
    Oct 16, 2009 @ 03:46:34

    uihhh, tak penah jumpe lagi. ada inti? bestnyeeee

    Reply

  14. Rashid
    Oct 16, 2009 @ 09:49:01

    hehe.. ketupat raya dalam peti ais.. macho gitu.

    Reply

  15. Rumah Kuning
    Oct 16, 2009 @ 11:33:32

    nadia,
    intinya serunding daging.

    cikgu rashid,
    memang ketupat ni saya biasa simpan dlm peti ais. bila nak makan baru digoreng/microwavekan dia.mak mentua yg ajar. hehehe

    Reply

  16. azlanlin
    Oct 17, 2009 @ 15:57:09

    Yang korek2 tu yg paling sedap di makan..heheh

    Reply

  17. rumah kuning
    Oct 18, 2009 @ 11:50:32

    azlanlin,
    betul…betul…betul. hehehe

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: