Siapa Tahu Maksudnya?

Suatu petang, dalam perjalanan ke Kota Bharu.
Ain : Ummi, Ain dah pandai buat kek coklat. Senang je….Mula-mula ambil satu mangkuk besar, masukkan gandum…..bla…bla…bla…. lepas tu curahkan coklat di atas kek hingga “neccer”
Ummi & Abah : “Neccer???? Gelak sampai berair mata.

Banyaknya kerjaaaaa.

8 Comments (+add yours?)

  1. Kujie
    Nov 02, 2009 @ 14:13:05

    'neccer' tu sound dia bunyi mcm mana…?

    Reply

  2. pB
    Nov 03, 2009 @ 00:56:45

    neccer????gulo meroh kor???

    Reply

  3. 4-a&nazrah
    Nov 03, 2009 @ 02:45:05

    neccer..means melimpah, meleleh.. ye ke?salam perkenalan, cikgu, lalu sokmo sini tapi tak pernah tinggal jejak. suka melawat ke sini.

    Reply

  4. rumah kuning
    Nov 03, 2009 @ 03:48:50

    Kujie,cara sebutnya?? Macamana nak cakap ye…. reti sebut je. hehehepb,coklat cair yg neccer.nazrah,betul2….meleleh. t kasih krn singgah.

    Reply

  5. TokNabe
    Nov 03, 2009 @ 14:21:15

    cari dale kamus pun tak dok perkataan tu…..Mungkin ramai hok penat mikir….😀

    Reply

  6. Sang Pencinta
    Nov 04, 2009 @ 05:09:55

    neccer tu meleleh..

    Reply

  7. rumah kuning
    Nov 05, 2009 @ 10:02:53

    toknabe,klasik perkataan tuh.hehehesang pencinta,neccer sama jugak dgn nelleh.

    Reply

  8. echah_syed
    Nov 07, 2009 @ 04:08:32

    neccer tu 'nice' kot :Dcombi ni guru tadika mesti betul kan :p

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: