Indahnya Musim Bunga

Suburnya pokok rambutan itu bersama ayam-ayam di bawahnya.
Kelakarnya tajuk. Rasa mau ketawa guling-guling. Tapi memang betul cakap makcik. Sekarang ni memang musim bunga. Pokok durian tengah berbunga. Rambutan sedang berbunga. Duku, langsat semua tengah berbunga. Cuma…. takde le berwarna warni macam kat negara omputih nun. Makcik pun sedar diri….. hehehe. Tiga empat bulan lagi (betul ke? entah2 masa tu dah tinggal daun je) InsyaAllah bunga rambutan akan bertukar menjadi buah yang masak merah seperti di bawah. Bestnye….. bestnye

Bunga duku akan bertukar menjadi buah yang kuning seperti rumah kuning. Wow….. Sangat suka. Tapi usah le kita tunjuk dan bayang lebih-lebih. Nanti ada orang menangis guling-guling nak balik Malaysia. Hehehe.

7 Comments (+add yours?)

  1. Kak Zue
    Apr 24, 2010 @ 14:58:08

    bestnyer …..ehehehe

    Reply

  2. Azhan
    Apr 26, 2010 @ 09:32:34

    sy dh merasa musim bunga… cantik… skarang dh musim luruh… pun cantik. tp, sjuk…

    Reply

  3. hafzan lazim
    Apr 26, 2010 @ 18:52:46

    main kasar lagi??

    Reply

  4. rumah kuning
    Apr 27, 2010 @ 13:14:24

    kak zue,tak sabar rasanya. heheheazhan,kita kat sini dah dua hari sejuk. hujan turun setelah agak lama panas terik.

    Reply

  5. rumah kuning
    Apr 27, 2010 @ 13:15:54

    je,kasar ke? jentik2 telinga je. hehehe

    Reply

  6. Anonymous
    Apr 30, 2010 @ 03:17:48

    cik su,bestnya buah tuh..nak balik…

    Reply

  7. c su
    Apr 30, 2010 @ 06:32:44

    iqah,tak sedap pun. hehehe

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: