Walau Siapa Pun Kita

Hari ini saya sangat riangria gembira kerana mendapat CRV cucu (saudara) baru. Nampaknya jumlah cucu nenek tuan blog ini baru sahaja bertambah menjadi lima. Maknanya nenek ni dah tua. Cuma masih lagi perasan muda. Hehehe. Agar tidak asyik perasan muda, nenek nak cerita sedikit antara tanda-tanda kita telah lanjut usia tidak lagi muda remaja.

1. Bila minyak cap kapak atau minyak angin sentiasa semerbak mewangi dimana sahaja kita berada.
2. Lutut, pinggang asyik meragam sesaja.
3. Makan sayur kacang angin, makan pengat labu sakit urat, makan buah salak bisa
4. Rambut dah bertukar kpd white colour, gigi dah longgar, mata dah memerlukan kaca.
5. Selera dari western beralih kpd local.

Bila dah ada tanda-tanda di atas, sebenar-benarnya kita mesti sedar diri, rumah kata pergi, kubur kata mari. Tingkatkan usaha tambahkan pahala.

Yang putik, muda pun gugur jugak wei…..

2 Comments (+add yours?)

  1. Kujie
    Jun 18, 2010 @ 00:15:15

    No 2 & 4 tu dah ada2 tanda…tapi tak ada tanda pun memang dah tua :Dcuma berat je mulut nak mengaku..hehe

    Reply

  2. rumah kuning
    Jun 20, 2010 @ 12:14:06

    kujie,nampak muda je. awet muda le ni. minta petua.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: