10 Ramadhan

Hari ke sepuluh berpuasa. Alhamdulillah masih lagi kekal bersahur walaupun pernah sekali terjaga jam 5.30 pagi. Pun begitu sempat lagi terjun katil, panaskan air, letakkan daging burger dan roti burger dalam kuali besar ( sebab nak letak 3 kpg daging burger dan 6 kpg roti sekaligus) yang diminyakkan sebab dah tak sempat nak letak mentega atau marjerin. Semuanya dibuat seperti lipas kudung hinggalah selesai mengunyah sebiji burger dan segelas air setiap seorang. Hehehe.
Sehingga 10 Ramadhan ni En Suami asyik tak sihat je. Terkini, sakit kaki. Sebenarnya sebelum masuk Ramadhan lagi sudah berkali-kali jumpa tukang urut dan doktor. Almaklumlah umur dah masuk 40 an. Dah tua…… Sebenarnya nak cakap disini, jangan bertangguh atau tunggu tua baru nak beribadat. Sebabnya bila dah tua, biasanya akan datang bermacam-macam sakit hinggakan solat pun kadang-kadang secara duduk di lantai, kadang-kadang atas kerusi. Walaupun sah tapi rasa kurang puashati. Jadi rebutlah peluang sedari muda. Apatah lagi orang muda pun tidak terkecuali dari dijemput menemui Yang Maha Pencipta.

2 Comments (+add yours?)

  1. widuri
    Aug 21, 2010 @ 06:38:16

    RINDUnyer…. kat saner… jgn salah tafsir plak…. hahaha

    Reply

  2. rumah kuning
    Aug 21, 2010 @ 07:40:18

    widuri,tak reti nak tafsir2 ehhh….hehehe

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: