>Esok Sekolah

>Pagi-pagi tadi, tulis nama di buku teks Ain yang siap dibalut 2 mlm lepas. Nanti, termasuk dalam beg budak lain, susah nak kenal…tak pasal-pasal kena ganti aka beli lain. Sepanjang tahun lepas, 2 buah buku telah hilang dan terpaksa le makcik melabur di SMO.

Pastu, jahit lencana di tudung sekolah. Basuh beranda-beranda yang penuh dengan tahi burung. Dah buka sekolah, takdan nak basuh. Sebenarnya bukan takdan, tapi malassss.

Kemudian hantar si putih ke klinik. Dr cakap ptg atau pagi esok baru siap. DBL 4271…awak kena bayar tau. Takkan cium free je. Tahi hidung masin, tangkai jeringnya tuan rumah kuning. Hehehe.

Sekarang tengah berehat selepas terjatuh di kaki lima rumah. Makcik ni asyik terjatuh je tau. Dah banyak kali jatuh. Orang rajin le katakan. Mana reti duduk diam. Perasan 15x…. jangan ada yang termuntah pulak. Masa jatuh tadi, sakit jugak…maklumlah terhempas macam nangka busuk je. Nasib baik bukan macam kaca terhempas ke batu.

OK lah, nak iron uniform sekolah kejap.

2 Comments (+add yours?)

  1. echah_syed
    Jan 11, 2011 @ 00:35:00

    >lor…jgn main jatuh-jatuh nnt terkehel urat pinggang😦

    Reply

  2. Rumah Kuning
    Jan 12, 2011 @ 08:07:44

    >bus asyik terbabas je… tapi setakat ni Alhamdulillah takde yg teruk.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: