>Marah Bukan Bererti Benci

>Di sebuah bilik darjah ketika peperiksaan sedang berjalan.
Mamat memberitahu/bercakap sesuatu kepada Minah.
Saya : Mamat, jangan bercakap.
Mamat tarsengih-sengih dan berhenti bercakap.
2, 3 minit kemudian, Minah pula berbalas-balas cakap dengan Mamat.
Saya: Minah, tengah periksa jangan bercakap.
Minah tersengih-sengih dan berhenti bercakap.
1, 2 minit kemudian, Mamat bercakap lagi dengan Minah.
Punyalah panas hati saya bak makan sup “anak tebuan” terlebih halia.
Saya : Mamattt…. kalau saya tampar mulut awak, malu nanti.
Mamat : OK….. OK.
Kelas kembali sunyi.

Malam tadi Mamat SMS saya, tajuk apa yang akan keluar dalam periksa hari ni.

6 Comments (+add yours?)

  1. suara
    Mar 10, 2011 @ 09:41:59

    >Tak marah… geram je…😀

    Reply

  2. rumah kuning
    Mar 12, 2011 @ 13:20:28

    >su,betul..betul…betul. rasa nak cubit2 mulut diorang

    Reply

  3. Haslida
    Mar 30, 2011 @ 06:40:29

    >dulu sy pn penah kena cubit dgn ustazah🙂 hehehe

    Reply

  4. rumah kuning
    Mar 30, 2011 @ 08:04:41

    >Haslida mana ni? Haslida perak atau Kelantan? rugi org yang tak penah kena cubit ngan saya. hehehe

    Reply

  5. Anonymous
    Apr 01, 2011 @ 01:23:53

    >Haslida Perak, Ex-student SMKLLK. Ingt lg tak? Mmg leh tahan la cubitan Ustazah tu🙂

    Reply

  6. rumah kuning
    Apr 01, 2011 @ 06:33:00

    >haslida,itu namanya cubitan sayang. hehehe

    Reply

Leave a Reply

