Sedih….Kehilangannya

Sudah bertahun-tahun lamanya dia menjadi penghuni rumah kuning. Dari kecil dah jadi besar dan panjang dah lebih sekaki. Sudah banyak jugak khidmatnya. Bukan le berkhidmat basuh kain atau mop lantai. Tapi asal datang je budak-budak a.k.a anak-anak, mesti mak bapak cakap : Pergi tengok ikan, pergi tengok fish. Dapat le makpak bersembang dengan lebih khusyuk dan panjang. Seawal jam 5 pagi tadi, disedari dia dah kaku di dlm aquarium. “Hidup lawannya mati” kata en suami. “Tapi kelmarin nampak segar je.” kata saya. “Orang segar pun mati jugak.” Kata-kata yang tidak mampu dinafikan oleh sesiapa.

Sayangnya….
En suami, satu aquarium dah kosong. Takkan nak biarkan kosong je kan?
Boleh la tinjau-tinjau ikan apa yg comel.

2 Comments (+add yours?)

  1. Yellow
    Sep 20, 2011 @ 01:58:00

    alahai…..😦

    Reply

  2. rumah kuning
    Sep 20, 2011 @ 11:55:05

    yellow,tlg beli sekor.hehe

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: