Pagi Jumaat Yang Cuti

Apa kes tajuk en3 tak berkualiti gini. Tak kesahlah ya… Seawal pagi selepas bancuh seteko milo, makcik mengeluarkan bahan mentah barupa lauk pauk yang tersimpan dalam peti ais sejak lepas perang hari tu. Ambil nafas sebab ayat panjang sangat. huhhh…. Buang? no..no..no… masa beli dulu bukannya murah. Ada macam-macam tapi semuanya yang telah hilang manisnya. Sambil keluarkan lauk-pauk itu, makcik dapat idea, si ikan-ikannya makcik akan rebus ngan asam keping dan garam. Pastuh akan digoreng tengahari nanti. Mesti sedap le sikit. Si daging dan kawan-kawannya makcik akan karikan mereka. Singgang/sup mesti dah tak sedap dengan alasan yang sama. Dah hilang manis sepah dibuang Betul tak pn atie? OK selesai. Tapi…. ada setengah tupperware lagi tu nak masak apa pulak? Di lain hari le pulak makcik fikir. Susah-susah makcik …… opss rahsia.

OK kawan-kawan, selamat bergelumang dengan kain baju dan periuk belanga.

5 Comments (+add yours?)

  1. Yellow
    Oct 07, 2011 @ 02:55:27

    betul3…eh tupperware tu pasti kan freezer mate from tupperware ye cik su!.. takut pecah pulak letak 4 bulan dlm peti sejuk beku!!! kah kah kah.. :)lain kali, nak perli, perli sesikit je… malu tau makcik ni…

    Reply

  2. Rumah Kuning
    Oct 07, 2011 @ 05:47:35

    yellow,apa pulak pn yellow? takde kaitan dgn org lain melainkan kami2 ni je. isi perut peti ais tu ada yg wujud sejak posa haritu lagi.hehe

    Reply

  3. Yellow
    Oct 12, 2011 @ 06:14:38

    lame bebenor citer peti ais ni… biler la entri baru nak tubik…. haih….

    Reply

  4. Nur Ain Syafizah
    Oct 13, 2011 @ 08:09:21

    tuan rumah fenin lalat sikit. biasale…hujung thn takleh nak bersedap2 goyang kaki. hehehe. org sana pun dah lama benor citer pasal air.satu sama le….

    Reply

  5. rumah kuning
    Oct 13, 2011 @ 08:11:06

    opss tertukar tuan le pulak.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: