Sungguh Tak Ayu


Tu dia….luasnya nganga. Hujan-hujan redup ni memang lapar sesaja. Betul tak? Ke saya je yang asyik lapar? Awak pun sama kan? Bukan setakat tu je. Penyakit malas pun menjadi-jadi jugak dalam cuaca yang sejuk nyaman begini. Saya le tu. Kerja banyak yang tak settle tapi sangat berat untuk menyiapkannya. Tolonggg….. Bila nak rajin nih? Ada benda ke yang bertenggek atas kelopak mataku ini. Beraaat dan asyik nak tidur je ni. A’uzubillahiminassyaitonirrajim 3X. Makcik nak taip surat, nak tanda kertas, nak tulis buku gemok yang tak hantar khamis lepas. Macam-macam le makcik nak buat.
Permudahkanlah ya Allah.

Tak dapat murtabak raja, karipap + teh o pun sedap.

4 Comments (+add yours?)

  1. Rashid
    Oct 21, 2011 @ 14:53:29

    .. teringat kata-kata bekas pentadbir British dulu. dia kata orang melayu malas kerna faktor cuaca .. panas dan lembap .. otakpun jadi lembap juga.. Tapi tang lapar bila hujan tu memang fakta kot ..(sayapun rasa lapar pula) hehe

    Reply

  2. Yellow
    Oct 22, 2011 @ 01:40:59

    haih…. karipap panas, inti kasi padat!eh.. kalau ubi kayu rebus cicoh nyior pon sodap kan Cik empunya rumah kuning? kena pulak kopi O….

    Reply

  3. Rumah Kuning
    Oct 22, 2011 @ 02:01:55

    cikgu rasyid,rasanya orang yang bermasalah.cuaca ok je. hehehe

    Reply

  4. Rumah Kuning
    Oct 22, 2011 @ 02:04:06

    yellow,apa kelasss ubi kayu rebus. paling kurang kentang goreng cicah mayonis. hehehe

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: