Raya Kedua

Alhamdulillah kelmarin beraya dengan cuaca yang amat baik. Kanak-kanak bebas berlarian dgn baju baru dan orang dewasa tidak perlu berbasah melapah lembu. Seekor lembu berjaya dikorban. Semoga diterima Allah hendaknya. Kali ni, takde lembu menjadi model di blog ni. Malas nak ambik pic lembu bertuah.
Kelmarin, lepas sembelih, bagi bagi daging, masak, makan. Semua tu berlangsung di rumah biasa, bukan di rumah kuning. Lepas zuhur pergi rumah MIL, petang balik dan malam tidur. Hari ni macam sunyi je. Tak nampak pun budak-budak pakai baju raya. Orang tua lagi le. Ihhh… rasa macam beraya di k.lumpur le pulak.

2 Comments (+add yours?)

  1. HappyIrfa
    Nov 08, 2011 @ 09:26:34

    pada saya raya kat KL tak meriah dengan orang tapi meriah dengan makan-makan..sbb menu penuh meja

    Reply

  2. Rumah Kuning
    Nov 10, 2011 @ 06:46:21

    raya hj di sini tak byk kuih raya. kebanyakan rumah hidang nasi, nasi, nasi.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: