Kisah Burung

Kat rumah saya ni (blog saya,cerita rumah saya la kan, takkan beria-ia nak cerita rumah orang)  boleh dikatakan sentiasa ada burung. Itu biasa je…. Yang agak kurang biasa (pada saya le ) burung-burung kat rumah saya ni asyik bertukar ganti. Kejap burung warna coklat, sebulan dua lepas tu burung tu dah hilang. Timbul pulak yang warna hijau. Dua tiga bulan lepas tu, yang sekor jadi dua, kemudian jadi tiga. Pastu,jadi dua balik, seterusnya jadi satu semula. Tak boleh  nak berkasih sayang lelama dgn burung-burung tu, sebulan dua akan  lesap . Pelik kan? Takyah pelik-pelik, mai makcik cerita, Penyebab kejadian  tu (ingat tak nak cerita, tapi nanti saudara saudari kata rumah saya berhantu pulak) kadang-kadang burung tu mati, kemudian tuannya beli lain. Kadang-kadang burung tu lari dari rumah. Pandai je dia buka pintu sangkar di tasik madunya tu. Buka pintu sendiri padahal tuan dia dah tutup elok-elok Dan seperti biasa, tuannya beli burung yang lain..Yang terkini. satu sangkar yang menempatkan dua ekor burung, dah tinggal seekor. Nak kata keluar,  pintu elok je bertutup. Heran makcik. Seekor dari burung tu boleh ghaib begitu sahaja. Yang tinggal tu sihat elok je. Hebatlah burung zaman moden nih.

2 Comments (+add yours?)

  1. Rashid
    Dec 30, 2011 @ 14:26:33

    Burung tuu rasanya bukan sebarang burung. hehe ..

    Reply

  2. rumah kuning
    Dec 31, 2011 @ 08:25:53

    cikgu rashid,memang bukan sebarangan burung. burung comel kesayangan tuannya.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: