Buat Yang Betul Betul-Betul

Kadang-kadang kita  (makcik la ni)  tahu benda tu tak perlu /takyah beli tapi  selepas begitu begini, lastnya terbeli jugak. Mungkin masa tu nafsu dapat kawal akal. Bukan mungkin le ya dak…. memang nafsu yang jadi raja masa tu.  Seminggu atau sebulan lepas tu mulalah menyesal. Masa nak beli dulu, punyalah teringin. Nak gunalah konon-kononnya. Pastu berdebu je kat mana-mana, membazir.. Kalau itu yang terakhir, OK lagi. Masalahnya berulangkali terjadi dan berulang kali menyesal. Memang tak patut. Eh…tajuk lain, isi lain.
OKlah, yang makcik nak cakap di sini,  mengetahui perkara yang salah  tidak memadai jika kita tidak melakukan perkara yang betul. Sepatutnya bila kita tahu benda tu salah, kita takyah le buat. Ni tahu salah tapi buat jugak. Banyak lagi perkara baik  yang boleh kita buat cik kak oii.

Sekian.

2 Comments (+add yours?)

  1. echah_syed
    Jan 12, 2012 @ 03:38:50

    beli apa tu?tv LCD 60 inci eh.meh kat i kalau tak nak hehe ;)apa kaba cikgu?lama tak ziarah sini kan.amboi dah smpi beijing bakal menantu i tu😉

    Reply

  2. Rumah Kuning
    Jan 12, 2012 @ 04:49:39

    Echah_syed,Lamanya menghilang cik kak. Ingatkn dah bye2 ngan dunia blogging ni.alaa…Beijing je.hehe

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: