Sayangi Mulut Comel Kita

Assalamualaikum  adik kakak semua
Cakap sembarangan orang tak suka,
Akan  menyebabkab berlaku sengketa
Usah cakap ikut sedap mulut dan telinga.
Jangan main agak-agak, rasa-rasa sahaja.
Kalau tak jelas, zip mulut kita,
Sayangilah dia supaya tidak menyusahkan sesiapa terutama tuannya..
Akhir sekali, maafkan saya jika ada yang terasa.

6 Comments (+add yours?)

  1. WuMing
    Jan 18, 2012 @ 19:32:26

    Betoii tuu…

    Reply

  2. MaryaYusof
    Jan 19, 2012 @ 02:36:01

    Salam Rumah Kuning,Sangat setuju… kerana mulut, badan binasa🙂

    Reply

  3. Ibuhani
    Jan 19, 2012 @ 05:54:13

    Kdg2 kita perlu minta maaf walaupun kita x bersalah sbb kdg2 jugak kita x tahu yg kita dah sakitkn hati org dgn perkataan…..k.ani pun minta maaf kalau tersalah komen ye……🙂

    Reply

  4. Rina AVAIL a.k.a Cik Betty
    Jan 19, 2012 @ 07:16:01

    kerana pulut santan binasa,kerana mulut badan binasa.terlajak perahu blh diundur,terlajak kata buruk padahnya.tp kengkadang rs tulis blog pon mcm dh bnyk bercakap. mgkin jari lak yg kena ikat pasni.

    Reply

  5. Rumah Kuning
    Jan 19, 2012 @ 08:16:52

    WuMing,Kadang2 saya pun tersalah cakap. pastu malu pulak nak minta maaf. HeheheMarya Yusof,Teringat nasyid zaman kecik2 dulu. Kerana pulut santan binasa.

    Reply

  6. Rumah Kuning
    Jan 19, 2012 @ 08:21:58

    Ibuhani,Betul tu. Kadang2 kita tak perasan. Setakat ni ibuhani takde salah apa2 dgn saya. hehehe Belum pernah terasa hati sesama blogger.AlhamdulillahCik Betty,Aii mak, sampai kena ikat tgn ke? Tak sanggup…. hehehe

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: