Memang Nak Bijak

Assalamualaikum….Dah Jumaat.
Makcik nak membebel kejap. Ringkas je. Hehehe
Bijak……Semua orang nak jadi bijak.Kalau boleh kita nak semua anak pinak, saudara mara  dan rakan taulan kita bijak semuanya. Bagus… satu harapan dan doa yang baik. Bila dah bijak, mudah-mudahan  ianya dapat digunakan untuk kesejahteraan diri, masyarakat dan negara dengan meletakkan agama di tempat yang paling utama. Tapi sayugia diingat, penyalahgunaan kebijaksanaan  boleh mendtgkan penderitaan yang bukan sedikit.Yelah kan…. kesan kejahatan yang dilakukan si bodoh tidak sehebat  kesan kejahatan yang dilakukan sang bijak pandai.

Jadi, tolong titik beratkan pendidikan agama kpd anak-anak kita..
 Selamat berkenduri kendara.

10 Comments (+add yours?)

  1. Kakcik Seroja
    Jan 20, 2012 @ 04:16:35

    Tanpa iman di dada, kebijakan mungkin menjadi satu senjata yang bahaya…

    Reply

  2. Rumah Kuning
    Jan 20, 2012 @ 04:22:35

    Kakcik Seroja,betul tu. orang bijak tak curi mempelam muda tepi rumah tapi diorang curi duit dlm akaun bank.hehehe

    Reply

  3. Munnafendy
    Jan 20, 2012 @ 05:08:39

    betul yg penting agamanya dulu,bijak urusan dunia saja pun xbleh gk

    Reply

  4. QueeN TerataI
    Jan 20, 2012 @ 05:19:50

    perlu bijak dalam segala hal di dunia dan akhirat…

    Reply

  5. rumah kuning
    Jan 20, 2012 @ 05:39:25

    munnafendy,a'aa… dua2 sama penting utk bahagia dunia akhirat.

    Reply

  6. rumah kuning
    Jan 20, 2012 @ 05:41:25

    queen teratai,betul. dan ianya perlu kesungguhan yg bukan sedikit.

    Reply

  7. Alin Marlini
    Jan 20, 2012 @ 11:53:07

    mudah-mudahan bijak yang sempurna

    Reply

  8. rumah kuning
    Jan 20, 2012 @ 13:20:11

    alin marlini,t kasih singgah. begitulah hendaknya

    Reply

  9. Anak Wak Mail
    Jan 20, 2012 @ 15:22:35

    didikan agama memang penting,,dan perlu diterapkan sejak anak kecil lagi,,ibubapa juga perlu memberi contoh yang baik kepada anak-anak..i.Allah..;)

    Reply

  10. Rumah Kuning
    Jan 20, 2012 @ 15:38:57

    anak wak mail,betul tu.perlu diambil perhatian oleh i/bapa,pengajaran dgn perbuatan lebih berkesan dari pengajaran dengan ucapan.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: