Ikan Tongkol Portfolio

Balik sekolah, terus ke dapur. Keluarkan ikan. Selepas digaram kunyitkannya, goreng. Kemudian, terfikir…kuahnya takde. Terus kupas bawang, tumbuk dan masukkan dlm ikan tadi. Dah layu dan naik bau, tuangkan kicap.Jadilah ikan tu lembab-lembab sikit. 
ok…siap. Gandingkan dgn sambal belacan. Fuhhh sedapnya. 
Hairan…kenapa sedap sangat.
Oh…patut le sedapppp. Rupanya hari ni tak pergi kantin. Bila lapar, semuanya jadi sedap.
Ikan tongkol je pun.
Kalau awak masak macam ni dan rasa tak sedap. Itu tandanya awak belum  lapar.
Jadi, tunggu lapar dulu baru makan.
Gerenti sedap.
Ain: ummi, cikgu suruh buat portfolio.
Malam ni berportfolio lah makcik.

8 Comments (+add yours?)

  1. AdaM Hawa
    Feb 16, 2012 @ 01:27:53

    ikan tongkol masak gulai makan ngan nasi dagang.. sedapnya..

    Reply

  2. rumah kuning
    Feb 16, 2012 @ 12:25:45

    adam hawa,betul. ikan terbaik utk digandingkan dgn nasi dagang.

    Reply

  3. Rashid
    Feb 16, 2012 @ 15:30:06

    haha!! cikgunya jugale yang kena buat portfolio..

    Reply

  4. Rumah Kuning
    Feb 16, 2012 @ 23:36:17

    cikgu rashid, nasib le…tiap2 hari maknya kena buat kerja rumah anak. ngajar sebenarnya… hehehe

    Reply

  5. Ibuhani
    Feb 16, 2012 @ 23:46:39

    anak nyer keje sekolah….maknya yg kena jd assistant…hehehe….biasa tu!

    Reply

  6. Irfa
    Feb 17, 2012 @ 01:03:24

    suk ike aya ni bhgn hitam kat tengah tu :)tak tahu bakpo

    Reply

  7. Rumah Kuning
    Feb 17, 2012 @ 02:40:50

    ibuhani,jadi assistant tu satu hal. kadang2 nak bawa kertas warna le, nak bawa manik-manik le. yg syoknya mlm tu baru dia cakap.nsb baik bab fotostat, boleh guna printer je.

    Reply

  8. Rumah Kuning
    Feb 17, 2012 @ 02:42:14

    irfa,saya pun suka bhgn tengah tu.mesti mkn bhgn tu dulu, baru mkn bhgn lain.hehehe

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: