Pucuk Muda

Dah nama pun pucuk, mestilah muda kan. Ketika muda ni lah banyak yang berminat. Ulat sudah tentu suka. Silap-silap habis dimakannya. Yang tinggal hanya batang. Itupun yang keras-keras sahaja. Kambing dan biri-biri lagi lah suka. Kadang-kadang dengan pokok-pokok boleh mati dikerjakannya. Eh…masa muda ranggup ni, manusia pun suka. Tak perlu goreng, rebus segala. Jadikan ulam pun dah sedap tak terkata.

Tengok…. nampak pun dah berselera.
Jadi, kepada anak-anak yang masih muda remaja,  jaga dan sayangi diri  anda agar tidak menjadi mangsa ulat, kambing  mahu pun manusia.
Sekian. Terima kasih

3 Comments (+add yours?)

  1. aku budak klang
    Feb 24, 2012 @ 08:59:34

    hehehe kalau pucuk tua ada ulat nak tak….liat la (ulat kata)

    Reply

  2. Rumah Kuning
    Feb 24, 2012 @ 09:35:55

    aku budak klang,dah tua, kambing pun fikir byk kali nak ngap, takut patah gigi. hehehe

    Reply

  3. ~::Chenta::~
    Mar 06, 2012 @ 03:43:36

    sungguh mendalam ..Chenta pun suka makan ulam ..tapi ulam2 kat sini smuanya dah berlobang (,")

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: