Separuh Masa Kedua

Tak syok sangat pun. Lepas posing-posing kat Dataran Merdeka hari tu, rehat kat hotel kejap, pastu ronda The Mall. Dah tahu dah kat mana nak dituju. Hehehe. Mlmnya gigih menanda kertas dan esoknya ronda jln TAR.Petangnya sambil menunggu Ain bermandi manda, makcik baca novel Ombak Rindu yang dah berbulan beli tapi tak baca2. Bila dah mula baca, susah pulak nak berenti. Kali ni Ain yang berkali-kali ngajak masuk bilik, tapi maknya pulak yg  kejap le…kejap le sebab taknak berenti baca  kisah Izzah dengan Hariz. Rasanya berganda-ganda lebih sedap dari   filemnya. Malam kedua, masih Berombak Rindu dan esoknya lebih kurang jam 11.30 pagi, kami bertolak balik KB  

 
Nasi goreng seafood di Port Dickson. First time jumpa nasi goreng seafood macam ni.

 Sesi makan-makan lagi
 
 Dan lagi-lagi 
Sepanjang perjalanan dari KL  ke Port Dickson dan baliknya dari Port Dickson ke KL seterusnya Gerik sampailah KB, makcik punya le gigih menanda/catat perangkap laju yang dikabor oleh papago yang setia itu.  (Dari KB ke KL, makcik tak catat sebab makcik kejap tidur, kejap jaga, kejap tidur lagi. hehehe.)Nak tahu berapa jumlahnya? Tapi tak tahu le betul ke tak. Makcik ada jugak mintak pakcik sebelah buat eksperimen. Masa papa kabor ada perangkap laju kat depan, cer try takyah slowkan keter. Nak tahu betul ke tak ada perangkap laju tuh. Kalau betul ada, mesti kita akan terima kad jemputan aka samannya. tapi pakcik ni tak nak pulak menerainya.  Jumlah perangkap laju yang makcik tanda hasil pemberitahuan oleh papago sepanjang perjalanan itu  adalah  42. Banyaknya wei…… 

4 Comments (+add yours?)

  1. MaryaYusof
    Mar 15, 2012 @ 00:09:33

    Alahai, mata saya tertarik dgn telur 'goyang' tu! cair ditghnya… nyum2! Drooling!

    Reply

  2. MaryaYusof
    Mar 15, 2012 @ 00:09:33

    Alahai, mata saya tertarik dgn telur 'goyang' tu! cair ditghnya… nyum2! Drooling!

    Reply

  3. Rumah Kuning
    Mar 15, 2012 @ 02:48:27

    letak kicap. nyumm…. hehehe

    Reply

  4. Rumah Kuning
    Mar 15, 2012 @ 02:48:27

    letak kicap. nyumm…. hehehe

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: