Satu…Dua…Tiga…Buang!!!

Kalaupun orang ada duit juta-jutaan, berguni-gunilah banyaknya, takdenya orang nak tabur serata jalanraya untuk kita kutip. Harta orang, lantak dia le nak belanja macamana. Yang awak dok sibuk-sibuk tu apahal. Cer jaga sikit mulut yang comel tuh. Ini asal cakap je mesti ada bunga-bunga hasad. Asal keluar je perkataan dari mulut mesti ada buah  dengki. Semua yang tak elok nak dikaitkan dengan orang lain. Biarlah orang kaya ke, rumah besor seminggu tak abis jelajah ke, kereta limanam bijik ke, yang awak sibuk apasal. Orang bukan pergi berhutang rumah awak, bukan terhegeh-hegeh gi cari makan minum rumah awak. Takde kan? Jadi… DIAM.

Teruknya tuan rumah ni. Pagi-pagi Jumaat buat perangai.
Oklah, dah buang?
Buang le sagala hasad dengki yang ada dalam diri tu.
Buang ya…..

8 Comments (+add yours?)

  1. QueeN TerataI
    Mar 30, 2012 @ 06:01:57

    betul2.. usah sibuk kata perihal or.. perihal diri tu yg kena jaga..🙂

    Reply

  2. QueeN TerataI
    Mar 30, 2012 @ 06:01:57

    betul2.. usah sibuk kata perihal or.. perihal diri tu yg kena jaga..🙂

    Reply

  3. Rumah Kuning
    Mar 31, 2012 @ 03:31:02

    QueeN Teratai,Kesian…tak senang duduk bila tengok orang lain lebih daripada dia.

    Reply

  4. Rumah Kuning
    Mar 31, 2012 @ 03:31:02

    QueeN Teratai,Kesian…tak senang duduk bila tengok orang lain lebih daripada dia.

    Reply

  5. SHAHZEE
    Apr 02, 2012 @ 02:31:58

    manusia mmg macam 2..x boleh tgk org lebih sikit mesti timbul hasad dengki

    Reply

  6. SHAHZEE
    Apr 02, 2012 @ 02:31:58

    manusia mmg macam 2..x boleh tgk org lebih sikit mesti timbul hasad dengki

    Reply

  7. rumah uning
    Apr 02, 2012 @ 10:21:54

    SHAHZEE,sabar je lah.hehehe

    Reply

  8. rumah uning
    Apr 02, 2012 @ 10:21:54

    SHAHZEE,sabar je lah.hehehe

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: