Lala Oh Lala, Dimana Dikau?

 Pagi tadi, saya gi Maiden, KK semata-mata nak cari lala. Satu-satunya tempat di negeri Kelantan yang saya pernah jumpa lala ni. Lain-lain tempat tak pernah jumpa.

Kepah macam kat bawah ni memang banyak kat sini tapi rasanya. agak kurang jika dibanding dengan lala idaman hati..Masa dok Perak dulu, boleh je beli lala kat pasar pagi /pasar malam. Sedappp… .Aiyaaa…. Asyik sedap sesaja…ini macam,bila mau kurus?

Sambung cerita, masuk-masuk Maiden terus mencari lala. Macam mengidam je kan. Hehehe. Tapi kan…Sedih…takde lala weh. Yang ada hanyalah siput ni.

Siput ke ni? Siput bagi saya, yang boleh sedut-sedut je. Yang ni tak leh sedut. en suami cakap namanya siput sudu. Dia pernah makan tapi makcik idak le penoh makan lagi seumur hidup. Jadi, dek kempunan tak jumpa lala, makcik beli le jugak siput sudu nih. Balik rumah, terus goreng. Tumis bawang putih, bawang merah, lada, pastu ketuk serai, campak je dalam tuh. Selesai. Eh, bila masa masukkan siput tuh? Pandai-pandailah ya. Rasa? Takleh lawan lala. Nak lala jugak.

OK lah, Selamat Bercuti.

16 Comments (+add yours?)

  1. Ibuhani
    Apr 13, 2012 @ 23:43:42

    kepah n lala tu mmg fav kami tp yg panjang2 tu ada org panggil pahat. Pahat tu x pernah makan lg….sdap ke?

    Reply

  2. Ibuhani
    Apr 13, 2012 @ 23:43:42

    kepah n lala tu mmg fav kami tp yg panjang2 tu ada org panggil pahat. Pahat tu x pernah makan lg….sdap ke?

    Reply

  3. Rumah Kuning
    Apr 14, 2012 @ 01:25:56

    ibuhani,sedap jugak tapi lala lg sedap.

    Reply

  4. Rumah Kuning
    Apr 14, 2012 @ 01:25:56

    ibuhani,sedap jugak tapi lala lg sedap.

    Reply

  5. Marya Yusof
    Apr 14, 2012 @ 02:31:07

    Betul, yg panjang2 tu org panggil pahat… Pernah jumpa kat sini tp xpernah nak cuba masak..huhuu… Saya suka lala, sodap…adus kecur ayaq liuq!

    Reply

  6. Marya Yusof
    Apr 14, 2012 @ 02:31:07

    Betul, yg panjang2 tu org panggil pahat… Pernah jumpa kat sini tp xpernah nak cuba masak..huhuu… Saya suka lala, sodap…adus kecur ayaq liuq!

    Reply

  7. Rumah Kuning
    Apr 14, 2012 @ 05:43:12

    marya,betul le tu. dah dua orang cakap namanya pahat. kat peru pun ada ya.

    Reply

  8. Rumah Kuning
    Apr 14, 2012 @ 05:43:12

    marya,betul le tu. dah dua orang cakap namanya pahat. kat peru pun ada ya.

    Reply

  9. ~::Chenta::~
    Apr 17, 2012 @ 00:06:10

    uuuuhhh sedapnya ..n bykkkk kolestrol!!hik hik hik Fav Chenta!

    Reply

  10. ~::Chenta::~
    Apr 17, 2012 @ 00:06:10

    uuuuhhh sedapnya ..n bykkkk kolestrol!!hik hik hik Fav Chenta!

    Reply

  11. Rumah Kuning
    Apr 17, 2012 @ 08:14:54

    chenta,kolestrol belakang kira. hehehe sedap punya pasal…makan.

    Reply

  12. Rumah Kuning
    Apr 17, 2012 @ 08:14:54

    chenta,kolestrol belakang kira. hehehe sedap punya pasal…makan.

    Reply

  13. Irfa
    Apr 27, 2012 @ 07:23:47

    pepahat oghe sini panggil,,tp tak suka..sbb rasa geli😉

    Reply

  14. Irfa
    Apr 27, 2012 @ 07:23:47

    pepahat oghe sini panggil,,tp tak suka..sbb rasa geli😉

    Reply

  15. Rumah Kuning
    Apr 27, 2012 @ 08:14:51

    irfa,geli mungkin sbb bentuk dia yg panjang tu.

    Reply

  16. Rumah Kuning
    Apr 27, 2012 @ 08:14:51

    irfa,geli mungkin sbb bentuk dia yg panjang tu.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: