Cerita Stokin

Pagi tadi
Ain hanya jumpa sebelah stokin dalam almarinya.
Biasa le benda kecil.
Sebelum keluar rumah, kami selongkar kain yang belum berlipat untuk mencari stokin.
Dalam samar-samar dek mentol lampu yang terbakar saya jumpa sebelah stokin.
Dah tahu, mesti stokin abahnya.Isteri mithali… sentuh je dah kenal. hehehe
Tapi makcik hulurkan jugak kepada si budak tahun 4 itu.
Tak sangka dia pun kenal. “Ini stokin abah”
“Takpelah… hitam jugak. Pakai je lah”
Kami pun keluar rumah dengan budak tahun 4 membawa kasut dan stokin di tangan.
Biasa le…pakai stokin dan kasut dalam kereta. Jimat masa.
Tiba-tiba….. ” Ummi!!! stokin abah ni berbelang-belang”
Rasa nak ketawa guling-guling.
Tapi terpaksa le tahan….
Dibuatnya orang tu tak nak pakai dan suruh pusing balik. Tak ke haru…
” Takpe lah…dalam kasut…orang tak nampak pun”.
Ni nampak belang-belang kat betis”
“Kalau Ain tak selak, tak nampak….”
Dalam hati…kah…kah…kah….
Sampai sekolah, nasib baik dia nak turun.
Selamat….

24 Comments (+add yours?)

  1. pB
    Apr 18, 2012 @ 01:12:33

    keh keh keh ….Ain …Ainnnn

    Reply

  2. pB
    Apr 18, 2012 @ 01:12:33

    keh keh keh ….Ain …Ainnnn

    Reply

  3. Rai Ourkizuna
    Apr 18, 2012 @ 03:33:05

    selalu jumpa sebelah je kan..nanti bila dah buang ke dah give up cari yang sebelah tu baru jumpa..

    Reply

  4. Rai Ourkizuna
    Apr 18, 2012 @ 03:33:05

    selalu jumpa sebelah je kan..nanti bila dah buang ke dah give up cari yang sebelah tu baru jumpa..

    Reply

  5. Marya Yusof
    Apr 18, 2012 @ 06:11:48

    As salam RK,Boleh ek mcm tu, pakai stokin abahnye…hehehe… nasib baik Ain nak… nak cepat belasah je lah..hahaha😀

    Reply

  6. Marya Yusof
    Apr 18, 2012 @ 06:11:48

    As salam RK,Boleh ek mcm tu, pakai stokin abahnye…hehehe… nasib baik Ain nak… nak cepat belasah je lah..hahaha😀

    Reply

  7. Rumah Kuning
    Apr 19, 2012 @ 13:47:05

    pB,nasib baik dia nak pakai. hehehe

    Reply

  8. Rumah Kuning
    Apr 19, 2012 @ 13:47:05

    pB,nasib baik dia nak pakai. hehehe

    Reply

  9. Rumah Kuning
    Apr 19, 2012 @ 13:51:26

    rai ourkizuna,batul… kadang-kadang bila kita cari benda lain, akan jumpa benda lain.

    Reply

  10. Rumah Kuning
    Apr 19, 2012 @ 13:51:26

    rai ourkizuna,batul… kadang-kadang bila kita cari benda lain, akan jumpa benda lain.

    Reply

  11. Rumah Kuning
    Apr 19, 2012 @ 13:53:10

    marya yusof,pakaiii tapi muncung jugak le. hehehe

    Reply

  12. Rumah Kuning
    Apr 19, 2012 @ 13:53:10

    marya yusof,pakaiii tapi muncung jugak le. hehehe

    Reply

  13. Ibuhani
    Apr 21, 2012 @ 03:08:48

    RK: hehehe……sib baik dia x suruh pusing balik ambik setokin. Selamat!

    Reply

  14. Ibuhani
    Apr 21, 2012 @ 03:08:48

    RK: hehehe……sib baik dia x suruh pusing balik ambik setokin. Selamat!

    Reply

  15. rumah kuning
    Apr 21, 2012 @ 07:37:12

    kak ani,kalau dia suruh pusing balik, mau maknya tumbuh taring. hehehe

    Reply

  16. rumah kuning
    Apr 21, 2012 @ 07:37:12

    kak ani,kalau dia suruh pusing balik, mau maknya tumbuh taring. hehehe

    Reply

  17. Munnafendy
    Apr 24, 2012 @ 01:57:07

    hahahaha…sweetnyeee..tp muat pulak kaki ain pakai stokin abah tu?

    Reply

  18. Munnafendy
    Apr 24, 2012 @ 01:57:07

    hahahaha…sweetnyeee..tp muat pulak kaki ain pakai stokin abah tu?

    Reply

  19. rumah kuning
    Apr 24, 2012 @ 15:39:03

    Munnafendy,maknya jawab….takpe. dalam kasut org tak nampak. hehehe

    Reply

  20. rumah kuning
    Apr 24, 2012 @ 15:39:03

    Munnafendy,maknya jawab….takpe. dalam kasut org tak nampak. hehehe

    Reply

  21. Irfa
    Apr 27, 2012 @ 07:20:59

    fuh legasib baik dia tak guling depan pagar tu

    Reply

  22. Irfa
    Apr 27, 2012 @ 07:20:59

    fuh legasib baik dia tak guling depan pagar tu

    Reply

  23. Rumah Kuning
    Apr 27, 2012 @ 10:53:24

    irfa,hehehe memang nasib baik.

    Reply

  24. Rumah Kuning
    Apr 27, 2012 @ 10:53:24

    irfa,hehehe memang nasib baik.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: