Jauhnya Mencari Nasi Kandar n Laksa

Biasanya kalau nak  jalan-jalan, cepat je makcik berkemas. Tapi sabtu lepas, macam berbelah bagi nak pergi ke tak. Pagi tu, siap basuh kain lagi. Kemudian baru berkemas dan bertolak ke Pulau Pinang. Bawa kereta pun betul-betul makan angin. Takde laju-laju. Pukul 3 lebih, sampai di pulau. Perkara pertama yang dibuat adalah makan nasi kandar. Makan sesaja, bila le nak kurus.  Pastu, baru cari hotel. Ingat nak dok Seri Malaysia tapi dah penuh le pulak.  Nampaknya jodoh kami kuat dengan USM. Dapat le dok di guest housenya. OK sesangat…tenang dan  tenteram je dok dalam tu. Lain kali kalau pergi PP, nak dok situ lagi lah. 
Lepas berehat  dalam sejam, acara meronda bermula. Mula-mula ke sunshine. Jalan-jalan cuci mata dan lapangkan kepala. Kemudian ke Giant pula.  Sedapnya laksa kat situ weh. Semangkuk lebih makcik makan  Ain tak abes, makcik taknak  le membazir. Jadi, makcik makan lagi. Hehehe  Dari Giant, terus ke Bukit Jambul dan last sekali ke  Queensbay Mall. Banyaknya meronda. Hasilnya, dapat le barang sikit sorang. Tang ni, lagi syok dari laksa kat Giant tadi. Hehehe. 
Malamnya, tiga-tiga beranak  tidur  lena dan esoknya, kemas kain baju, terus balik KB.
 Kayu nasi kandar. Nampak macam nasi dagang.

 Yang ni sangat sedap.

8 Comments (+add yours?)

  1. Marya Yusof
    May 07, 2012 @ 16:09:10

    As salam RK,Marya ni hantu laksa! Drooling dahlah tgh puasa ni…Astaghfirullah… Seronok jejln penang no :))

    Reply

  2. Marya Yusof
    May 07, 2012 @ 16:09:10

    As salam RK,Marya ni hantu laksa! Drooling dahlah tgh puasa ni…Astaghfirullah… Seronok jejln penang no :))

    Reply

  3. Lynn
    May 08, 2012 @ 03:04:46

    Salam..oh datang Penang ye..Lynn ni nama je org penang tapi tak berapa pandai sgt jalan kat penang nie..hehe

    Reply

  4. Lynn
    May 08, 2012 @ 03:04:46

    Salam..oh datang Penang ye..Lynn ni nama je org penang tapi tak berapa pandai sgt jalan kat penang nie..hehe

    Reply

  5. Rumah Kuning
    May 08, 2012 @ 06:45:03

    Marya,kat kelantan pun ada laksa pinang tapi rasa macam tak sama. tu yg bila sampai sana, makan laksa macam tak ingat dunia. hehehe

    Reply

  6. Rumah Kuning
    May 08, 2012 @ 06:45:03

    Marya,kat kelantan pun ada laksa pinang tapi rasa macam tak sama. tu yg bila sampai sana, makan laksa macam tak ingat dunia. hehehe

    Reply

  7. Rumah Kuning
    May 08, 2012 @ 06:46:34

    Lynn, kami pun tak pandai jugak tapi segalanya mejadi mudah dgn adanya papago.

    Reply

  8. Rumah Kuning
    May 08, 2012 @ 06:46:34

    Lynn, kami pun tak pandai jugak tapi segalanya mejadi mudah dgn adanya papago.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: