Oh Cikgu

Khamis lepas, pagi makcik pergi sekolah, baliknya tengahari Jumaat. Bukan le makcik tidur kat sekolah. Tapi, dari sekolah petang khamis tu, makcik terus ke Min House Camp. Anak-anak panji ada kem Celik Minda Al Quran kat situ. Lepas solat Isyak malam tu, makcik pergi Taman Kelip-kelip. Naik bot dalam gelap gelita semata-mata nak tengok kelip-kelip. Nasib baik kelip-kelipnya banyak. Cantik pulak tu. Esoknya, masa kanak-kanak panji bersiap-siap nak pergi solat jumaat, makcik lari balik rumah. Sampai-sampai kat rumah, terus tidur tak sedar diri. Ada ke orang tidur tapi sedar? Hehehe
Pagi Sabtu, pergi Min House Camp lagi dan makcik balik selepas majlis penutup. Ahad sekolah seperti biasa. Uwaaa… lepas sekolah ada kelas tambahan. Lepas sekolah hari Isnin ada mesyuarat dan hari ni lepas sekolah ada taklimat guru. Fuhhh…….

Kelas tambahan bererti makan di luar
Mesyuarat pun bererti makan di luar
Taklimat jugak bererti makan di luar.
Dapur langsung tidak berasap.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: