Malang Tak Berbau

Dalam pukul 3 petang tadi, Ain bising lapar…lapar…lapar. Makcik pun turun kat bawah, ambik tepung gandum, bawang, telur dan ikan bilis. Bancuh semuanya lalu mula menggoreng. Satu kuali dah masak dan semasa makcik  nak memasukkan bancuhan seterusnya ke dalam kuali yang tengah panas itu, tiba-tiba bekas yang mengandungi bancuhan itu terlepas dari pegangan dan menjunam ke dalam kuali. Minyaknya yang panas itu  tertumpah di atas tangan dan terkena juga bahagian perut dan peha makcik. Uwaaa….panas dan pedih rasanya.  Terus makcik meluru ke bilik air yang berdekatan.

Dengan menjunamnya bancuhan  itu bersama bekas-bekasnya ke dlm kuali, maka tamatlah acara menggoreng petang ini. Sekarang, makcik tengah berujikaji. Makcik lumurkan semua bahagian yang terkena minyak panas tadi dengan minyak kambing gurun. Orang cakap minyak tersebut mujarab untuk kes-kes seperti ini. Jadi, sekarang makcik sendiri yang menjadi bahan ujikajinya.Kita tengoklah nanti bagaimana hasilnya.

Kuat jugak makcik menjerit  tadi.

28 Comments (+add yours?)

  1. AdaM Hawa
    Jul 07, 2012 @ 14:01:03

    alahai kak.. hope cepat sembuh..

    Reply

  2. AdaM Hawa
    Jul 07, 2012 @ 14:01:03

    alahai kak.. hope cepat sembuh..

    Reply

  3. Rumah Kuning
    Jul 08, 2012 @ 13:04:19

    Adam Hawa,sikit je tapi jenis tak biasa dpt sakit. kecoh je lebih. hehehe

    Reply

  4. Rumah Kuning
    Jul 08, 2012 @ 13:04:19

    Adam Hawa,sikit je tapi jenis tak biasa dpt sakit. kecoh je lebih. hehehe

    Reply

  5. Bint Lazim
    Jul 08, 2012 @ 19:31:56

    Seriau baca cerita che sue.. Semoga cepat sembuh!

    Reply

  6. Bint Lazim
    Jul 08, 2012 @ 19:31:56

    Seriau baca cerita che sue.. Semoga cepat sembuh!

    Reply

  7. Rumah Kuning
    Jul 10, 2012 @ 12:18:16

    nor,ok dah. sikit je…hehehe

    Reply

  8. Rumah Kuning
    Jul 10, 2012 @ 12:18:16

    nor,ok dah. sikit je…hehehe

    Reply

  9. Irfa
    Jul 11, 2012 @ 06:09:13

    oh kak..saya yang menjerit*dalam ati la*kena sikit pun sakit,ini byk tpt pulak tu

    Reply

  10. Irfa
    Jul 11, 2012 @ 06:09:13

    oh kak..saya yang menjerit*dalam ati la*kena sikit pun sakit,ini byk tpt pulak tu

    Reply

  11. Rumah Kuning
    Jul 12, 2012 @ 21:38:50

    irfa,ketentuanNya tp syukur api terus padam bila tersiram minyak. Kalau terbakar, lagilah berbahaya.

    Reply

  12. Rumah Kuning
    Jul 12, 2012 @ 21:38:50

    irfa,ketentuanNya tp syukur api terus padam bila tersiram minyak. Kalau terbakar, lagilah berbahaya.

    Reply

  13. nordee
    Jul 14, 2012 @ 06:38:38

    alahai kesiannya….semoga cepat sembuh yer….

    Reply

  14. nordee
    Jul 14, 2012 @ 06:38:38

    alahai kesiannya….semoga cepat sembuh yer….

    Reply

  15. Ibuhani
    Jul 14, 2012 @ 22:42:58

    Ya Allah…….smoga cpt sembuh ye! Hrp cara yg RK buat tu betul…….

    Reply

  16. Ibuhani
    Jul 14, 2012 @ 22:42:58

    Ya Allah…….smoga cpt sembuh ye! Hrp cara yg RK buat tu betul…….

    Reply

  17. Rumah Kuning
    Jul 15, 2012 @ 09:09:29

    nordee,t kasih. ok dah sikit

    Reply

  18. Rumah Kuning
    Jul 15, 2012 @ 09:09:29

    nordee,t kasih. ok dah sikit

    Reply

  19. Rumah Kuning
    Jul 15, 2012 @ 09:12:52

    ibuhani,TQ. sikit je kak. hehehe

    Reply

  20. Rumah Kuning
    Jul 15, 2012 @ 09:12:52

    ibuhani,TQ. sikit je kak. hehehe

    Reply

  21. Marya Yusof
    Jul 15, 2012 @ 23:17:53

    As salam RK,Adus… tak terbayang keperitan kena minyak panas tu…sy klau kena setitik da jd sgt kecoh tau! Moga cepat sembuh :))

    Reply

  22. Marya Yusof
    Jul 15, 2012 @ 23:17:53

    As salam RK,Adus… tak terbayang keperitan kena minyak panas tu…sy klau kena setitik da jd sgt kecoh tau! Moga cepat sembuh :))

    Reply

  23. rumah kuning
    Jul 16, 2012 @ 02:15:47

    Marya,Sikit je….tapi sakit jugak tAu.

    Reply

  24. rumah kuning
    Jul 16, 2012 @ 02:15:47

    Marya,Sikit je….tapi sakit jugak tAu.

    Reply

  25. pB
    Jul 17, 2012 @ 08:20:04

    kalau pB keno minyok panah , 'pB akae ambik minyok bekah goreng gapo-gapo pah tu chomor tepak hok keno minyok panah tu …kering , chomorkering , chomorinsyaallah , tak akae tinggal parut

    Reply

  26. pB
    Jul 17, 2012 @ 08:20:04

    kalau pB keno minyok panah , 'pB akae ambik minyok bekah goreng gapo-gapo pah tu chomor tepak hok keno minyok panah tu …kering , chomorkering , chomorinsyaallah , tak akae tinggal parut

    Reply

  27. Rumah Kuning
    Jul 17, 2012 @ 09:40:21

    pB,semula2 bulehlah kita tra. tapi mitak2 tak kena dah lepah nih. hehehe

    Reply

  28. Rumah Kuning
    Jul 17, 2012 @ 09:40:21

    pB,semula2 bulehlah kita tra. tapi mitak2 tak kena dah lepah nih. hehehe

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: