Heroin Beli Kuih Basi

Ini cerita sebelum Ramadhan.
Punya teruknya makcik nih. Kejap jadi Sharmin, kejap jadi Alisa, pastu Intan, pastu  Zahlia, Farah.  dan ramai lagilah. Jadi, nak tak nak masa tu makcik memang  budget heroin. Kalau dah namanya heroin, mestilah cantik.Hehehe. Begitulah penangan bila dah gila novel. Masa tu, blog pun dah tak berapa nak layan.  Ada je masa terluang, mesti teringat-ingat  nak membaca. Membaca kan jambatan ilmu. Hehehe. Tapi, bila masuk Ramadhan ni, makcik dah insaf. Dah tak berapa gila novel lagi. Baca jugak le sikit-sikit. 

Ini  nak cerita pasal makcik beli kuih di PARAM petang tadi.(Dah 4 hari kita puasa ya. Kejap je) Sebenarnya makcik jarang beli kuih muih ni. Bulan-bulan puasa ni kurang berminat.makan kuih. Tapi petang tadi, makcik pergi memang dengan tujuan nak cari kuih. Ada kawan-kawan en suami nak datang. Banyak jugak makcik beli sebab yang nak datang pun ramai. Diorang datang lepas terawih. Jadi makcik pun buka le nak hidang. Tengok-tengok…. semua dah basi. Sejuk-sejuk je melayang RM23.00. Perasaan? 1@#$%^&&**(  Sabar je lah… Nasib baik terbeli jugak 3 biji murtabak raja. Itulah yang menyelamatkan keadaan. Alhamdulillah.

Rupa je cantik tapi…….

16 Comments (+add yours?)

  1. pB
    Jul 25, 2012 @ 00:44:21

    orghe nego lonni ….hmmm ….payoh nok komen …..

    Reply

  2. pB
    Jul 25, 2012 @ 00:44:21

    orghe nego lonni ….hmmm ….payoh nok komen …..

    Reply

  3. Rumah Kuning
    Jul 27, 2012 @ 15:54:32

    pB,ambo pun tak tahu nak kata gappo. cuma, kalu kita buat ko org, org akan buat ko kita balik.

    Reply

  4. Rumah Kuning
    Jul 27, 2012 @ 15:54:32

    pB,ambo pun tak tahu nak kata gappo. cuma, kalu kita buat ko org, org akan buat ko kita balik.

    Reply

  5. nordee
    Jul 28, 2012 @ 12:57:54

    alahai…siannya..apa nak kata tak ade rezeki

    Reply

  6. nordee
    Jul 28, 2012 @ 12:57:54

    alahai…siannya..apa nak kata tak ade rezeki

    Reply

  7. Marya Yusof
    Jul 29, 2012 @ 01:17:35

    As salam RK,Ala sayangnye… Takde rezeki lah tu… Selamat berpuasa kak :))

    Reply

  8. Marya Yusof
    Jul 29, 2012 @ 01:17:35

    As salam RK,Ala sayangnye… Takde rezeki lah tu… Selamat berpuasa kak :))

    Reply

  9. Rumah Kuning
    Jul 29, 2012 @ 08:12:29

    nordee,betul tu. takde rezeki nk mkn kuih tu.lain kali beli lagi.

    Reply

  10. Rumah Kuning
    Jul 29, 2012 @ 08:12:29

    nordee,betul tu. takde rezeki nk mkn kuih tu.lain kali beli lagi.

    Reply

  11. Rumah Kuning
    Jul 29, 2012 @ 08:14:12

    marya,sebenarnya kalau masak sendiri kan bagus. takde lah kes basi membasi nih. betul tak?

    Reply

  12. Rumah Kuning
    Jul 29, 2012 @ 08:14:12

    marya,sebenarnya kalau masak sendiri kan bagus. takde lah kes basi membasi nih. betul tak?

    Reply

  13. Ibuhani
    Aug 02, 2012 @ 16:18:50

    Msk awal sgt tu…..x der rezeki!

    Reply

  14. Ibuhani
    Aug 02, 2012 @ 16:18:50

    Msk awal sgt tu…..x der rezeki!

    Reply

  15. Rumah Kuning
    Aug 10, 2012 @ 08:22:07

    ibuhani,dah takde rezeki. redha jelah….

    Reply

  16. Rumah Kuning
    Aug 10, 2012 @ 08:22:07

    ibuhani,dah takde rezeki. redha jelah….

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: