Berfikiran Positif

Kadang-kadang, kita senyum sampai ke pipi tapi orang buat senyum paksa je.
Kadang-kadang dah berselisih nasib baik tak berlanggar bahu, tapi ada orang buat tak nampak.
Kadang-kadang salam kita bersambut, tapi orang tak tengok pun muka kita.
Terfikir jugak…ada kita buat salah ke? 
Tak perlu pening-pening kepala. Berfikiran positif adalah lebih baik.
Mungkin orang tu tengah ada masalah sampai dah tak boleh senyum,  dah tak nampak orang atau dah tak sempat nak tengok muka orang.
Biarkan….  tak perlu fikir yang bukan-bukan.
Bila masalahnya selesai,  InsyaAllah dia akan pulih seperti sediakala.

Kita senyum je

2 Comments (+add yours?)

  1. Ibuhani
    Aug 28, 2012 @ 09:58:26

    Betul tu! Bersangka baik lg baik. Lama2 oklh dia tu

    Reply

  2. Ibuhani
    Aug 28, 2012 @ 09:58:26

    Betul tu! Bersangka baik lg baik. Lama2 oklh dia tu

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: