Budi Bahasa Budaya Kita

Kelmarin, masa en suami tengah beli air kelapa di pasar Ramadhan. Ada seorang lelaki bertanya kepada penjual. Penjual kalau tak silap saya ada tiga orang. Saya nampak dengan jelas kerana menunggu suami tidak jauh dari situ.  Opss berbalik kpd pertanyaan lelaki tersebut. Dia tanya : Isi nyiur ni lembut ke? Salah seorang penjual tu jawab: KALU NAK LEMBUT, RENDAM DENGAN SOFTLAN BOLEH DUA MALAM, LEMBUTLAH. Fuhhh… power sungguh jawapan itu. Tapi Alhamdulillah lelaki yang bertanya tetap cool. Tabik spring untuknya..
 
Dik, jangan suruh mak masukkan softlan dlm isi nyiur tau

16 Comments (+add yours?)

  1. Marya Yusof
    Aug 11, 2012 @ 04:45:37

    As salam RK,Aduhhh… nasib baik bulan Ramadhan suruh kita byk2 bersabar, tu yg customer lelaki tu cool je kot… Nak bergurau agaknye… kalau kite dah lama dah sentap…huhuhuuu

    Reply

  2. Marya Yusof
    Aug 11, 2012 @ 04:45:37

    As salam RK,Aduhhh… nasib baik bulan Ramadhan suruh kita byk2 bersabar, tu yg customer lelaki tu cool je kot… Nak bergurau agaknye… kalau kite dah lama dah sentap…huhuhuuu

    Reply

  3. Cikgu Ma
    Aug 11, 2012 @ 08:06:54

    x penah tengok pun..hehe

    Reply

  4. Cikgu Ma
    Aug 11, 2012 @ 08:06:54

    x penah tengok pun..hehe

    Reply

  5. Lynn
    Aug 13, 2012 @ 05:45:40

    Salam kak..Kadang2 menyampah juge kalau jumpa org yg loyar buruk ni kak..

    Reply

  6. Lynn
    Aug 13, 2012 @ 05:45:40

    Salam kak..Kadang2 menyampah juge kalau jumpa org yg loyar buruk ni kak..

    Reply

  7. Rumah Kuning
    Aug 15, 2012 @ 13:38:12

    marya,nasib baik customer tu tak siram penjual tu dgn air kelapa. hehehe

    Reply

  8. Rumah Kuning
    Aug 15, 2012 @ 13:38:12

    marya,nasib baik customer tu tak siram penjual tu dgn air kelapa. hehehe

    Reply

  9. Rumah Kuning
    Aug 15, 2012 @ 13:38:47

    cikgu ma, saya pun baru jumpa

    Reply

  10. Rumah Kuning
    Aug 15, 2012 @ 13:38:47

    cikgu ma, saya pun baru jumpa

    Reply

  11. Rumah Kuning
    Aug 15, 2012 @ 13:39:31

    lynn,betul tu. nak bergurau pun biar bertempat.

    Reply

  12. Rumah Kuning
    Aug 15, 2012 @ 13:39:31

    lynn,betul tu. nak bergurau pun biar bertempat.

    Reply

  13. Ibuhani
    Aug 28, 2012 @ 10:01:41

    Bulan puasa kena byk sabar…kalau kita kena cm tu pn kena senyum jerlh tp x bli lh klu k.ani yv kena cm tu…..hehehe….

    Reply

  14. Ibuhani
    Aug 28, 2012 @ 10:01:41

    Bulan puasa kena byk sabar…kalau kita kena cm tu pn kena senyum jerlh tp x bli lh klu k.ani yv kena cm tu…..hehehe….

    Reply

  15. rumah kuning
    Aug 28, 2012 @ 13:44:44

    ibuhani,betul tu kak. sepatutnya puasa mampu didik kita utk lebih bersabar.

    Reply

  16. rumah kuning
    Aug 28, 2012 @ 13:44:44

    ibuhani,betul tu kak. sepatutnya puasa mampu didik kita utk lebih bersabar.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: