Makan Makan Makan

 Dlm perjlnn blk sekolah, teringin pulak nak mkn mee goreng.Mesti sedap bila diganding  dgn keropok lekor. Jadi, makcik terus singgah di kedai mencari keropok lekor. Mee tak payah cari, berlonggok je kat mana-mana kedai pun. Terjumpa keropok lekor di kedai yang menjual ikan masin. Makcik beli dua batang (betul ke penjodoh bilangan ni)keropok lekor. Tiba-tiba…ehh sedapnya ikan masin jika digulai dengan nanas. Sedapnya….Makcik pun terbeli ikan masin. Cari nanas dan beli santan. Terus balik rumah. Dalam kereta dah lupa dengan mee goreng, sebaliknya terbayang-bayang ikan masin gulai dengan nanas.  Maka terhasillah gulai di bawah.

 Pic di bawah pula bukan dari dapur makcik. Maggie ketam yang penuh dengan ketam dan udang.  Sedap3x Semuanya sedap.  Macamana le  nak kurus. Makan banyak pulak tuh. Hehehe

4 Comments (+add yours?)

  1. Irfa
    Oct 19, 2012 @ 07:45:42

    sedap tuh ;)maggi ketam tu baru tahu yg maggi buh ketam je pun

    Reply

  2. Irfa
    Oct 19, 2012 @ 07:45:42

    sedap tuh ;)maggi ketam tu baru tahu yg maggi buh ketam je pun

    Reply

  3. Rumah Kuning
    Oct 19, 2012 @ 08:04:15

    irfa,yang ni, rempah dlm magi tu dia tak buh. mee je dia ganti dgn maggi.

    Reply

  4. Rumah Kuning
    Oct 19, 2012 @ 08:04:15

    irfa,yang ni, rempah dlm magi tu dia tak buh. mee je dia ganti dgn maggi.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: