Jumaat Yang Indah

Dah masuk musim hujan ke kita ni? Dari malam kelmarin hujan dengan lebatnya. Ada jugak sekejap-sekejap berhenti tapi pastu sambung hujan balik. Masa makcik menaip ni pun hujan  dan gelap gelita. Pagi tadi, dalam hujan renyai-renyai makcik gigih pergi pasar. Beli itu ini yang berkenan di hati termasuklah siput sedut.Asyik ingat makan je lebih-lebih lagi bila sejuk macam ni.

Dah siap untuk disedut. Hehehe

Ini pulak sup beko. Siapa pernah rasa?
Tipu je tu.
Sebenarnya buah beko ni makcik potong  macam dlm pic di atas, pastu rendam dalam air sampai keluar  warna hijaunya. Rasanya dalam sejam lebih. Lepas tu basuh bersih dan jadilah ulam yang sangat ranggup. Cicah pula dengan sambal atau budu.  Sedappp…cubalah.

dah siap masak lauk, makcik pun buka bekas beras nak masak nasi. olalala… beras ada sejemput je. maka makcik pun masak le sejemput beras tuh dan dapat le nasi dua jemput. kesiankan? ?

4 Comments (+add yours?)

  1. Irfa
    Oct 19, 2012 @ 07:41:53

    penah makan kerabu buah beko tp susah nak dapat buah tu kan?kalau balik klate..sepanjang jalan ke airport banyak nampak buah tu sepanjang jalan.betul kan?

    Reply

  2. Irfa
    Oct 19, 2012 @ 07:41:53

    penah makan kerabu buah beko tp susah nak dapat buah tu kan?kalau balik klate..sepanjang jalan ke airport banyak nampak buah tu sepanjang jalan.betul kan?

    Reply

  3. Rumah Kuning
    Oct 19, 2012 @ 08:02:23

    irfa, sebenarnya saya pun baru tahu buah dia ni sedap dibuat ulam. sebelum ni ingat kerabu je sedap.

    Reply

  4. Rumah Kuning
    Oct 19, 2012 @ 08:02:23

    irfa, sebenarnya saya pun baru tahu buah dia ni sedap dibuat ulam. sebelum ni ingat kerabu je sedap.

    Reply

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: